Хто насправді керує Києвом? Інтерв’ю з очільником військової адміністрації Тимуром Ткаченком

“Битва за Київ” досягає своєї кульмінації. І мова не про напад російського війська на столицю, який українським оборонцям вдалося успішно відбити три роки тому. Прямо зараз розгортається активна політична боротьба за владу в найбільшому місті Україні. Дійові особи – багаторічний мер столиці Віталій Кличко і нещодавно призначений очільник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко. Те, що в теорії мало виглядати як ефективна співпраця, на практиці вилилося в жорстке публічне протистояння всередині міської адміністрації.

Практику призначати військові адміністрації в деяких містах і областях України офіс президента Володимира Зеленського започаткував ще на початку великої війни. Ця ж доля не оминула і Києва. Першим очільником КМВА (Київської міської військової адміністрації) в березні 2022 року став військовий генерал Микола Жирнов, а згодом його замінив на посаді ще один досвідчений воєначальник, колишній командувач Сухопутних військ ЗСУ Сергій Попко.

Президент Володимир Зеленський пояснював, що спеціально призначає на керівні посади в столиці професійних військових, щоб “гарантувати оборону міста”.

Однак у цьому році все змінилося. В ніч на перше січня 2025 року президент призначив очільником КМВА 35-річного Тимура Ткаченка – цивільного чиновника, що майже всю професійну кар’єру пропрацював в столичних комунальних підприємствах, зокрема, тривалий час під керівництвом нинішнього віцепрем’єра Олексія Кулеби, який є наближеним до голови ОП Андрія Єрмака.

кмва
Тимур Ткаченко обіймає посаду очільника військової адміністрації вже майже 100 днів. Він перший начальник КМВА, який не має військового досвіду

З перших днів роботи нового керівника військової адміністрації його стосунки з командою Кличка не склалися. Оточення мера називало призначення Ткаченка ознакою “політичного процесу”, а сам міський голова звинуватив голову КМВА в спробах перебрати повноваження цивільної влади, блокуванні господарських питань і “дестабілізації управління містом”.

Очільник військової адміністрації назвав ці заяви “пустими звинуваченнями”.

За даними ВВС Україна, прямого спілкування між обома співкерівниками Києва в останні місяці фактично не відбувається. Це безумовно відображається на якості та швидкості ухвалення управлінських рішень в столиці.

Ця “холодна війна” між Кличком і Ткаченком досягла свого апогею третього квітня, коли Київська міста рада, за доволі хаотичних обставин і під час повітряної тривоги, змогла з подачі столичного голови ухвалити рішення, яким “обрізала” всю самостійність КМВА і фактично перепідпорядковувала її меру.

“Віталій Володимирович, забрати повноваження в начальника військової адміністрації під час воєнного стану може тільки той, хто його туди призначив. А не той, хто забув, що Київ — це не приватна компанія”, – відреагував на це Тимур Ткаченко.

ВВС записала велике інтерв’ю з ним ще до ухвалення скандального рішення Київської міської ради. Вже після цієї події ми окремо звернулися до начальника КМВА з додатковими питаннями щодо його подальших дій в цій ситуації.

Про рішення Київради

ВВС: Чи вважаєте ви незаконною постанову Київської міської ради і чому?

Тимур Ткаченко: Питання законності чи незаконності будь-якого рішення – це питання правоохоронних органів і суду.

У мене, як у киянина, є питання щодо сесії Київради і процедури прийняття рішення. Як цього, так й інших.

Цей проєкт особисто міський голова Віталій Кличко проштовхував уже під час повітряної тривоги. Тобто замість того, аби виконати норми регламенту і разом з депутатами піти до укриттів – продовжили засідання. Частина депутатів в цей час вже не розуміли, про яке питання йдеться. Всі можуть побачити запис трансляції засідання і підтвердити, що в сесійній залі панував хаос.

Якщо міський голова заради якогось політичного результату нехтує сигналами повітряної тривоги – я не можу це зрозуміти.

кличко
Мер Києва Віталій Кличко звинувачує Ткаченка в спробі “перебрати повноваження” і “дестабілізації ситуації”. Той відкидає ці звинувачення

Взагалі проблема розуміння депутатами рішення, які вони приймають – глибока і не нова. Навіть самі депутати просять під час виступів пояснювати, які питання розглядаються і чому. Мені, як киянину, така ситуація не подобається. Це ознака дезорганізованості та хаосу. А як начальник міської військової адміністрації – я переймаюся за те, щоб Київрада була спроможна приймати рішення в інтересах громади і безпеки Києва, в умовах війни.

ВВС: Чи будете її оскаржувати в суді?

Тимур Ткаченко: Київська міська військова адміністрація і я, як начальник КМВА, призначений відповідно до указу президента України, виконують свої повноваження чітко згідно з законодавством.

І моє завдання – робити все, щоб під час війни столиця функціонувала належно. Ми працюємо, щоб забезпечити це.

А питанням повноважень, процедур, маніпуляцій в столиці під час війни обов’язково займуться правоохоронні органи.

ВВС: Як тепер буде виглядати робота начальника КМВА? Чи вона фактично заблокована з третього квітня?

Тимур Ткаченко: Хочу, перш за все для киян, зауважити, що Київська міська військова адміністрація працює і працюватиме надалі в штатному режимі. Ми маємо забезпечити стійкість і розв’язувати всі проблеми, які загрожують столиці в умовах війни.

Якщо якісь завдання не зможемо вирішувати – будемо використовувати всі можливості, щоб повернути нормальний порядок речей.

Вважаю, що рішення Київради, продавлені міським головою, є політизованими. Вони направлені на умовне політичне виживання самого Віталія Кличка.

Боюся, що мер думає, що його повноваженням чи комфорту хтось загрожує. Натомість Києву загрожує недалекоглядність, некомпетентність і корупція. Краще б Віталій Кличко звернув увагу на ці проблеми.

Про свою роботу

ВВС: Пане Тимуре, чи можете ви пояснити, які повноваження, які функції є в очільника Київської міської військової адміністрації? І поясніть, чим вони відрізняються від повноважень цивільної влади Києва?

Тимур Ткаченко: По-перше, хочу сказати, що оскільки Київська міська державна адміністрація набула статусу військової, то фактично вся адміністрація стала просто зі статусом “військова”, а функціонал фактично залишився той самий.

Але сьогодні я як начальник військової адміністрації фактично займаюся не тільки військовими питаннями. І насправді це взагалі фейк про те, що нібито людина, яка очолює військову адміністрацію, має займатися виключно військовими питаннями.

Це неправда, оскільки навіть стала практика, яка була протягом трьох років, з першого дня війни, показує, що ті розпорядження, ті документи, якими опікується начальник військової адміністрації, вони повністю є господарськими – тими, які стосуються життя міста, а не лише військовими.

ВВС: В такому випадку, якою є сфера відповідальності цивільної влади? Вона, зрозуміло, залишається і Кличко є досі чинним мером. Як ви бачите, це розмежування сфер відповідальності? Можливо, у пана Кличка інше бачення щодо цього. Але яке ваше бачення?

Тимур Ткаченко: Пан Кличко є міським головою і, відповідно, все, що стосується зони відповідальності органу місцевого самоврядування, на мою думку, є зона його відповідальності.

Жоден нормативно-правовий акт не визначає, як повноваження розділені між державною адміністрацією і виконавчим органом. Вся суть того, що відбувається зараз, це те, що, на жаль, у вигляді одного виконавчого органу Київської міської ради – Київської міської державної адміністрації – є фактично два компоненти.

Оскільки я призначений на військову адміністрацію, то можна говорити про те, що певний перелік функціоналу, який стосується саме державних функцій, він є саме за мною. І стала практика, повторюсь, яка була в Києві – нагадаю, тут був генерал Попко, генерал Жирнов – вони якраз багато розпоряджень підписували, які не є притаманні для військових, але підписували як начальники військових адміністрацій.

Отже, можна зробити дуже простий висновок, що ці питання не є абсолютно військовими, це просто та частина, яка стосується саме державних функцій.

кмва
Очільник КМВА Тимур Ткаченко під час спілкування з журналістом ВВС Україна Олегом Чернишем

ВВС: Але було таке відчуття – от ви самі згадали і генерала Жирнова, і генерала Попка – що вони, власне, були максимально в тіні. І, на мою думку, не брали на себе якісь повноваження регулювати міське життя, не намагалися певним чином чіпати цивільні якісь моменти. Вони коментували і публічно виходили з військовими меседжами, які стосувалися безпосередньо захисту чи оборони Києва. Ви змінили цю практику. Чи це було їхнє особисте рішення, яке ви по-іншому бачите зараз?

Тимур Ткаченко: Я, на жаль, не можу прокоментувати, як вони ставилися до цього питання, чи це було їхнє рішення, чи це було рішення, яке було прийнято кимось іншим.

Але можу говорити за себе особисто, що, оскільки я призначений президентом України на посаду начальника військової адміністрації – а фактично це є частина державної адміністрації, яка набула статус військової 24 лютого – я відповідаю за велику кількість питань, що стосуються життєдіяльності міста Києва. Наприклад, ті розпорядження, які я підписую, вони стосуються, умовно там, поділу земельних ділянок державної форми власності, підвищення тарифів, визначення критичності підприємств…

Тобто, дуже багато питань, що стосуються безпосередньо життєдіяльності міста, затвердження проєктів реконструкції і так далі. Моя позиція дуже проста. Я, як людина, яка довгий час працювала в місті Києві, знаю, що і як відбувається, і досить багато уваги приділяю тому, щоб розібратися в тому чи іншому питанні.

кмва
Генерал Жирнов (зліва) в березні 2022 року став першим очільником Київської міської військової адміністрації. В жовтні того ж року його наступником став генерал Сергій Попко (справа), який керував КМВА до 2025 року

ВВС: Добре, ви самі згадали, що ви не перший голова Київської військової адміністрації. Але саме з вашим приходом почався публічний конфлікт, публічні непорозуміння з міським очільником Віталієм Кличком і його командою. Фактично з перших днів вашого призначення його радники, а потім і він сам, коментували ваші дії як певне втручання в повноваження міської влади, перебирання на себе повноважень. І вам також дорікали тим, що у вас немає військового досвіду, тому доволі дивне призначення вас очільником військової адміністрації. Чи дійсно з вашого боку є перебирання повноважень? Чи є між вами конфлікт або, можливо, гостра фаза протистояння?

Тимур Ткаченко: Я вже коментував заяви про нібито перебирання повноважень. Звісно, з мого боку жодних перебирань немає, оскільки вся суть моєї діяльності полягає саме в тому, що підлеглі Віталія Володимировича готують мені на підпис певні пакети документів, які я підписую. Тобто вони ж самі мені дають ці документи, я жодних повноважень не перебираю.

Те, що я публічно комунікую свою діяльність – можливо, це комусь не подобається, але я точно буду це робити, тому що кияни мають розуміти, що відбувається в місті, кияни мають розуміти, як відбуваються ті чи інші процеси.

У мене ніяких конфліктів ні з ким немає. Я працюю прозоро, відкрито. Дуже багато ініціатив, які я розпочав, стосувалися не особистих моїх бажань, а якраз реакції на те, що відбувалося в місті, і реакції на те, про що мене просили кияни в коментарях, у фейсбуці, через особисті звернення і так далі. Тому можу сказати одне – що моя робота побудована на законності, прозорості і підзвітності.

ВВС: Якщо є незадоволення вашою публічною активністю – то чи ви обговорювали це питання з Кличком? Що саме його не влаштовує? Чи можливо прибрати якось ці непорозуміння? Чи не було такої розмови?

Тимур Ткаченко: Ні, він ніколи особисто мені про мою публічну діяльність, мою комунікацію нічого не говорив.

ВВС: А ви з ним загалом спілкуєтесь? Ви якісь ініціативи йому особисто доносите? Якісь питання проблемні?

Тимур Ткаченко: Я можу, наприклад, розказати нещодавно, що відбулось. У нас 27 березня було засідання робочої групи “Прозорість і підзвітність” з питань тарифів, з питань підвищення вартості послуги за результатами конкурсу на управителів в місті Києві.

І був запрошений міський голова, але він просто не прийшов. На мою думку, це дивна достатньо позиція – стояти осторонь тих проблемних питань, які є в місті Києві. Так, є заступники, вони комунікують зі мною. Але, на жаль, міський голова не так сильно занурений, на мою думку, в проблеми киян, як це хотілося б пересічному киянину.

ВВС: Те, що між вами відбувається – це можна схарактеризувати як “холодна війна”?

Тимур Ткаченко: Ні, це точно ніяка не війна. Сьогодні війна одна і все, що ми робимо – воно має бути корисно для держави і для фронту.

На мою думку, багато рішень, які сьогодні, наприклад, я приймаю, які стосуються життєдіяльності міста – вони якраз націлені на те, щоб було менше корупції, на те, щоб були прозоріші тендери, на те, щоб місто чуло правоохоронців, наприклад, з погляду рекомендацій щодо тих чи інших питань.

Це дуже проста позиція – говорити про постійний тиск нібито на місцеве самоврядування, коли питання стосується фактичних викриттів тих чи інших корупційних схем. І якраз я вважаю, що ми разом маємо об’єднатися навколо цієї проблеми, вирішити її. Для того, щоб у підсумку ми мали більше ресурсу, який можна відправити за призначення, для того, щоб Сили оборони мали більше засобів для знищення ворога на фронті.

кмва
Тимур Ткаченко запевняє, що не перебирає на себе повноваження цивільної влади в Києві

ВВС: Віталій Кличко казав, що ви блокуєте, ігноруєте, не знаю, як це назвати, не підписуєте розпорядження, яких вже наразі більше сотні. Це відповідає дійсності? Ви дійсно не підписуєте розпорядження?

Тимур Ткаченко: Це не відповідає дійсності. Це фейк, який зроблений абсолютно свідомо для того, щоб дискредитувати і показати начальника військової адміністрації в поганому світлі.

Можу сказати лиш одне, що вся машина, яка є в адміністрації міста Києва сьогодні, націлена на те, щоб не вирішувати питання киян, а для того, щоб боротися з однією людиною, яка сьогодні сидить прямо перед вами. І це дійсно дуже-дуже погано. Тому що у нас є набагато складніші завдання, ніж просто боротися всередині, знову ж таки, незрозуміло чому. Хочу одразу сказати, що, наприклад, те, про що ви говорите – це фейк, який зроблений безпосередньо працівниками державної адміністрації, які виклали нібито інформацію про те, що не підписуються якісь там розпорядження і так далі.

І протидіяти цьому я можу виключно публічно, оскільки я навіть не можу, скажімо так, вплинути кадрово на тих людей, які це роблять. Тобто вони це роблять і їм за це нічого немає.

ВВС: Що ви маєте на увазі? У вас немає повноважень призначати, звільняти?

Тимур Ткаченко: Ні, немає.

ВВС: У вас є своя команда? Хто ваша команда у військовій адміністрації?

Тимур Ткаченко: Уявіть, весь фокус цієї ситуації полягає в тому, що міська державна адміністрація набула статусу військової адміністрації і сьогодні є начальник КМВА, він мав би призначати і звільняти людей. Але оскільки в 2023 році змінили положення багатьох структурних підрозділів КМДА, то після цього міський голова одноосібно може призначати і звільняти керівників структурних підрозділів і так далі. Тобто фактично я не впливаю на цей процес.

ВВС: А які у вас тоді взагалі є інструменти, крім публічних дописів?

Тимур Ткаченко: Я надаю доручення, я керую фактично адміністрацією, але ці доручення не виконуються.

ВВС: Тобто ваші доручення, фактично єдиний ваш інструмент, не виконуються вашими підлеглими?

Тимур Ткаченко: Я вам навіть більше можу сказати. Дуже часто, коли я прошу навіть елементарно доповісти мені якусь інформацію – це просто ігнорується. На жаль, це таке законодавство. Ніхто не може на це сьогодні вплинути. Законодавець так визначив, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація. Це і є основа цього питання.

ВВС: Як в таких умовах можна працювати? Чи є сенс взагалі працювати в таких умовах? І яка тоді мета вашої роботи, якщо вона фактично заблокована, судячи з ваших слів?

Тимур Ткаченко: Я намагаюсь розблоковувати багато питань. У нас є Рада оборони міста Києва. Ті питання, які виносяться на Раду оборони, вони приймаються.

Там є ті люди, які відповідають за ті чи інші питання. І мені дуже важливо, щоб я на своїй посаді міг виконувати ті завдання і задачі, які сьогодні небайдужі киянам.

Знову ж таки, є питання, що стосується фортифікації, є питання, які стосуються взаємодії з районними адміністраціями з питань укриттів і так далі. Є великий перелік питань, які сьогодні стоять на порядку денному, які потрібно вирішувати. Оцим я і займаюсь.

Про корупцію в міській владі

ВВС: Ви самі зачепили питання корупційного скандалу, який зовсім нещодавно прогримів і, власне, продовжує гриміти. Національне антикорупційне бюро виявило багатомільйонну схему, яка діяла в київській міській владі, зокрема в Київській раді. Організатором цієї схеми, як твердить НАБУ, є Денис Комарницький. Але також до неї були залучені і багато київських чиновників. Питання таке: чи знали ви про ці факти систематичної, довготривалої корупції в Київській міській раді? Нагадаю, що ви майже 10 років працювали в столичних структурах.

Тимур Ткаченко: У мене були певні паузи, але я попрацював на різних посадах в державній адміністрації, в комунальних підприємствах і був директором департаменту міського благоустрою. І, звісно, я розумію і розумів, що є проблеми. І одна з причин, чому я, в принципі, пішов зі своєї посади – це нерозуміння того, чому якраз є оці інститути радників, розгалуження повноважень і так далі.

На мою думку, я вже розповідав це публічно – що якщо є людина відповідальна за якийсь напрямок, вона має одноосібно відповідати за будь-яке питання. І мав я певну розмову в 2023 році з міським головою, коли прийняв рішення звільнятися, і пояснив, що якщо ви з мене особисто питаєте за результат – то я маю одноосібно приймати рішення щодо тих чи інших напрямів роботи, що стосуються безпосередньо мене. Але сприйнято це не було…

ВВС: Тобто вам не були відомі оці конкретні факти, що за гроші впливали на рішення Київської міської ради зокрема щодо виділення землі, сторонні люди, пан Комарницький?

Тимур Ткаченко: Ні, звісно.

ВВС: А ви з ними особисто знайомі були?

Тимур Ткаченко: Ні.

ВВС: Ніколи не бачилися?

Тимур Ткаченко: Ні.

ВВС: Після того, як це все розкрилося нещодавно – на вашу думку, чи має Віталій Кличко нести кримінальну чи політичну відповідальність за те, що стільки років відбувалося фактично в його віданні?

Тимур Ткаченко: Я думаю, це питання доречно задати міському голові. Але знову ж таки, на мою думку, будь-яка людина, керівник, яка відповідає за орган державний, за орган місцевого самоврядування – точно має робити висновки після таких ситуацій.

І те, що ми бачили – це певні висновки. Я знаю, що звільнений і заступник, і керівники комунальних підприємств, і заступники цих підприємств. Разом з тим, напевно, потрібно робити трошки більше, змінювати підхід, систематизувати якісь процеси, робити їх цифровими, вирішувати питання, які роками не вирішувалися щодо землі. Всі ці проблеми відомі, але з ними потрібно працювати.

кмва
В оточенні Кличка вважають дії начальника КМВА Ткаченка “політичним тиском” з боку офісу президента Зеленського

ВВС: Оточення пана Кличка закидає, що вас, начальника Київської міської військової адміністрації, призначив Офіс президента власне для політичного тиску на мера. Чи відповідає це реальності?

Тимур Ткаченко: Ні, звісно. А як я можу політично тиснути?

ВВС: Ви можете звинувачувати його в певних діях.

Тимур Ткаченко: Дивіться, одразу хочу зазначити, що я не звинувачую мера в якихось певних діях. Я просто показую проблему, яка є, говорю про неї і говорю, що її потрібно вирішувати. Тому що нагадаю, що сьогодні в країні йде повномасштабна війна. І нагадую, що один з основних ресурсів в місті Києві, який є – це гроші. Це податки, які є грошима киян. Це не гроші мера чи гроші депутатів – це гроші всіх нас. І вони мають розподілятися сьогодні ефективно.

Ми маємо знаходити шляхи для вирішення всіх цих питань. І якщо люди, які сьогодні відповідають за ці питання, не хочуть їх вирішувати – то значить їх вирішувати буду я. А я відповідаю за безпекову ситуацію, в тому числі економічну безпеку в місті Києві.

ВВС: Перед вашим призначенням, я так розумію, Зеленський проводив з вами співбесіду, так? Які були його завдання, які він вам ставив?

Тимур Ткаченко: Безпекові питання – №1, звісно. Взаємодія з військовими, з угрупованням сил і засобів оборони міста Києва, питання укриттів. Тобто всі ці питання стояли на порядку денному.

ВВС: А підвищення ефективності міської влади також?

Тимур Ткаченко: Обов’язково. І тут дуже важливо розуміти найголовніше. Те, що закидають, що нібито невійськовий очолює військову адміністрацію – так хочу нагадати, що в місті Києві є державна адміністрація така сама, як і в області, наприклад. Є обласна державна адміністрація – там теж невійськовий начальник. І якщо ви подивитесь на більшість регіонів в Україні – то їх цивільні очолюють. І це логічно, тому що дуже багато питань стосується якраз цивільних.

Про рух транспорту під час тривог

ВВС: Добре, перейдемо до теми власне рішень, які були вже ухвалені за час вашої каденції. Найбільш такі голосні і важливі – це дозвіл руху комунального транспорту під час повітряних тривог. Ви можете пояснити, чому попередні три роки це питання не вирішувалось? Воно здається насправді очевидним, оскільки Київ фактично залишався єдиним містом, де така норма працювала, яка блокувала рух людей, викликала їх незадоволення? З особистого досвіду скажу, що мало хто розумів доцільність зупинки комунального транспорту.

Тимур Ткаченко: Логіка достатньо дивна. Коли я поставив це питання фактично моїм підлеглим, то мені сказали, що головне – це безпекове питання. Що нібито так безпечніше. Хоча ті ж самі військові і ті люди, які відповідають за безпеку безпосередньо, і правоохоронці – всі як один говорять мені, що набагато більший ризик, коли люди скупчуються на вулиці, коли багато людей перебувають на відкритому просторі в одному місці під час ракетних атак, наприклад. Бо логічно, що ціль, яка рухається – вона більш є складною для ураження.

І отут якраз важливий момент взаємодії, комунікації влади і киян. Було багато петицій, на які, на жаль, не було жодної реакції. Мова ж навіть не просто про реакцію у вигляді рішення. Мова як мінімум про те, щоб був певний діалог.

Мова про те, щоб були адекватні пояснення і достатньо твереза комунікація з приводу того, чому ні або чому так.

кмва
Рух комунального транспорту під час тривоги в Києві заборонили ще в серпні 2022 року. Заборона діяла аж до кінця березня 2025 року. На фото – пошкоджений від обстрілу тролейбус на столичній Куренівці, березень 2022

Я підняв це питання, почав працювати з ним, зібрав думки, позиції. Потім і департамент транспортної інфраструктури інакше підійшов до цього питання. Одна з моїх пропозицій, до речі, була така, що якщо ви, як міський голова, вважаєте, що місто має зупинятися під час повітряних тривог – не перекладайте цю відповідальність на Раду оборони.

Забороніть просто комунальному підприємству виїжджати своїм окремим дорученням. Та й все. Коли я це вже почав озвучувати публічно – тоді тільки почався рух. Ну і далі ми вже сіли і опрацювали це питання.

ВВС: Я так розумію, найбільш гострий в цьому питанні саме аспект відповідальності.

Тимур Ткаченко: Абсолютно.

ВВС: Якщо, не дай Бог, влучить там ракета чи уламок, то хто буде відповідати, що були пасажири в комунальному транспорті.

Тимур Ткаченко: Абсолютно вірно.

ВВС: Але зараз це питання вирішили таким чином, що ніхто не буде відповідати. Тобто це буде відповідальність самих пасажирів, які залишилися в транспорті, хоча їм була надана можливість вийти. Правильно я розумію?

Тимур Ткаченко: У кожного пасажира сьогодні є можливість попросити вийти. Навіть не так – вийти, коли зупиняється транспорт, до найближчого укриття. Тобто питання не в комфорті і не в логічності дій було, коли забороняли це.

Питання в тому, що, не дай Боже, щось трапиться – ми можемо показати папірець і сказати, що “соррі, ми вас попереджали”. Транспорт зупинився, а ви поїхали чи не поїхали, зробили чи не зробили – це не наша відповідальність. Ну, не так воно трошки працює.

Про комендантську годину в Києві і мобілізацію

ВВС: Ще одна ознака воєнного часу — це комендантська година, яка зберігається в Києві. І знову ж таки, постає питання її доцільності. Багато хто не бачить необхідності в цьому обмеженні, говорячи, що Київ – не прифронтове місто, і безпекова ситуація з 2022 року достатньо серйозно змінилася. Ваша думка щодо цього? Чи потрібна комендантська година? Чи треба її скорочувати, скасовувати, а, можливо, розширювати?

Тимур Ткаченко: В цьому питанні я консультуюся і керуюся позицією військових. І поки нагальної потреби змінювати комендантську годину немає. Якщо така можливість з’явиться – я думаю, тоді, звісно, ми відреагуємо у вигляді рішення Ради оборони. Але станом на зараз це питання не розглядається.

ВВС: А що військові кажуть? Вона необхідна для якихось дій чи для більшого контролю населення в цей час?

Тимур Ткаченко: Я б не хотів коментувати більш детально цю позицію. Це багатокомпонентна історія. Це не тільки питання контролю чи ще чогось. Проводяться певні заходи і так далі. Тому, станом на зараз це питання не актуальне. Але якщо така можливість з’явиться, повторюсь, ми одразу оперативно відреагуємо на це.

ВВС: Ви достатньо активно спілкуєтесь з військовим командуванням, з керівництвом різних військових частин, які дислоковані в Києві. Таке питання – для чого? Тобто, яка ваша мета? Ви хочете просто мати, як то кажуть, “гарячі контакти”, чи ви хочете реально зрозуміти, яка безпекова ситуація, де можна покращити, де можна щось змінити?

Тимур Ткаченко: По-перше, я вважаю, що оскільки я призначений під час війни керувати військовою адміністрацією, то одна з моїх, скажімо так, основних задач – це забезпечувати і робити все можливе, щоб ті бригади і підрозділи, які сьогодні виконують завдання для захисту міста Києва, були забезпечені всім необхідним.

Так, дійсно, місто виділяє на це кошти, дійсно, профільний департамент розподіляє ці кошти. Але я думаю, що та потреба, яка є сьогодні, вона набагато більша, ніж те, що сьогодні закривається. І місто Київ має багато можливостей для того, щоб допомагати сьогодні всім підрозділам, які задіяні в цій роботі. Це перше.

Другий момент, звісно, по своєму функціоналу, я маю розуміти, знати, що сьогодні відбувається в місті Києві, яка безпекова ситуація, які в нас є загрози. Ми маємо швидко реагувати на ці загрози. І для того, щоб вирішувати ті чи інші питання, ми маємо бути в дуже тісній координації і комунікації як з військовими, так і з територіальними центрами комплектування, так і з правоохоронними органами.

КМВА
Тимур Ткаченко постійно проводить зустрічі з керівництвом військових підрозділів, дислокованих в Києві. Він пояснює це тим, що має знати все про “безпекову ситуацію в столиці”

ВВС: Які зараз основні загрози для Києва? Зокрема, наприклад, чи ви бачите загрозу нового наступу з півночі, з Білорусі? Цю тему інколи підіймають в ЗМІ, певні військові або аналітики кажуть, що це можливо теоретично. Як ви це бачите? Чи існує ця загроза в реальності?

Тимур Ткаченко: Я можу тільки сказати одне, що ми перебуваємо в постійній координації з Київською обласною військовою адміністрацією. Угрупування сил і засобів оборони міста Києва проводить постійну роботу з оборони міста Києва, наприклад, вночі від “шахедів”, від ракетних атак. Проводяться постійні роботи щодо укріплення фортифікаційних споруд і так далі. З того, що я знаю, то військові готові в будь-який момент виконати поставлені завдання.

ВВС: Ви згадали про загрозу з повітря, загрозу “шахедів”. Як ви оцінюєте стан ППО в Києві? Оскільки знову ж таки були і публічні нарікання, зокрема на те, що ці самі “шахеди” і інші безпілотники долітають навіть до центру Києва. Їх збивають біля центру Києва, і були жертви, були зруйновані квартири.

Тимур Ткаченко: Я не хотів би коментувати публічно це питання. Єдине, що я можу сказати, що робота ведеться титанічна. І всі, хто виконують щодня бойові завдання – це справжні герої. Тому, на мою думку, звісно, нам є завжди куди покращувати безпекову ситуацію, тому що це війна. І знаю точно, що ця робота ведеться щодня.

ВВС: Ви можете, наприклад, активізувати питання щодо збільшення кількості мобільних вогневих груп, покращення їхнього оснащення. У вас є такі повноваження або плани, ідеї? Чи це не ваша сфера?

Тимур Ткаченко: Я не хотів би коментувати зараз це питання.

ВВС: Ви також зачепили побіжно це питання – ТЦК і власне мобілізація. Чи це входить в сферу ваших повноважень сприяти мобілізації в місті Києві?

Тимур Ткаченко: Так.

ВВС: Якщо так, то що ви для цього робите? Який стан мобілізації в Києві? Чи виконуються плани? І як ви реагуєте на випадки, скажімо так, примусової мобілізації громадян на вулицях столиці?

Тимур Ткаченко: Примусової?

ВВС: Так звана “бусифікація”.

Тимур Ткаченко: Дивіться, будь-які заходи, що стосуються мобілізації, вони мають проводитись виключно в законному полі. І на всіх нарадах на цьому наголошується неодноразово, до цього процесу задіяні і правоохоронні органи, і Служба безпеки України.

Тому можу запевнити, що те, що стосується нашої роботи – там точно немає ніяких порушень. І якщо такі факти десь є, то потрібно одразу про це говорити, тому що правоохоронні органи цим питанням мають займатися.

кмва
Тимур Ткаченко наприкінці лютого провів інспекцію збірного пункту військовозобов’язаних Київського міського та обласного ТЦК

Що стосується безпосередньо питання мобілізації, її покращення – то місто Київ завжди було одним з лідерів у питанні мобілізації, бо тут, в принципі, найбільше людей. І, звісно, для того, щоб опрацьовувати це питання, ми задіюємо ресурси районних адміністрацій і, відповідно до законодавства, всіх, хто має цим займатися. Тому тримаємо на контролі, і це питання стосується також моєї діяльності.

ВВС: Я так зрозумів, що Київ виконує план з мобілізації. Ви сказали, що тут найбільше населення, відповідно, немає проблем з набором.

Тимур Ткаченко: Давайте не будемо про цифри говорити, але Київ – один з лідерів в цьому питанні.

ВВС: Зрозуміло. І тоді наостанок: чи є у вас політичні амбіції? Або, можливо, вони з’являться, коли ви побачите, що ви можете, наприклад, краще координувати роботу київської влади, якісь ініціативи на благо киян робити?

Тимур Ткаченко: Єдина амбіція, яка у мене є станом на зараз – це розв’язувати проблеми киян, і нормально робити свою роботу для того, щоб все те, що стосується моєї зони відповідальності, було компетентно і своєчасно вирішено. Щодо політичних амбіцій – під час війни, на мою думку, говорити про це абсолютно некоректно.

Більше того, скажу чесно, навіть ці інтерв’ю, на мою думку – це трошки не своєчасна історія. Але оскільки люди мають розуміти, що відбувається, оскільки люди мають розуміти, як відбувається влада в місті Києві – тому я і виходжу публічно, і говорю про це. Тому єдина амбіція, яка є станом на зараз – це бути ефективним менеджером. Інших амбіцій у мене немає.

ВВС: В цій ситуації, коли, як ви кажете, ваша робота блокується, чи звертались ви за допомогою до Офісу президента – інституції, яка вас призначила?

Тимур Ткаченко: Ні, я не звертався. Я думаю, що оцінку таким діям мають давати правоохоронні органи.

За матеріалами bbc.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вверх