800 точок. Від початку вторгнення понад 30 українських брендів запустили франшизу за кордоном. Хто відкрив найбільше об’єктів і які умови пропонують партнерам?

На липень 2025 року українські бренди мають щонайменше 800 франчайзингових точок у понад 30 країнах, свідчать підрахунки Forbes Ukraine за даними Most Franchising. Які компанії зуміли адаптувати бізнес-модель під ринки Європи, Азії та Північної Америки?

Українські франчайзери у 2024–2025 роках розширили світову експансію. Від серпня 2024-го Lviv Croissants відкрились у США, Франції та Південній Кореї. Торік у Польщі відкрилася перша франшиза кіберспортивного клубу Cyberion, а мережа автоматів самообслуговування «Бінокль кава» взялася заповнювати польські торгові центри.

Лідерами за відкриттями українських франшиз з 2022 року залишаються Польща та Німеччина – після вторгнення в ці країни виїхало найбільше українців, каже співвласник консалтингової компанії Most Franchising Артем Чорний.

У 2025-му динамічною є експансія в Іспанію, Румунію і Молдову, Чехію та країни Балтії, додає він. Станом на липень щонайменше 30 українських компаній відкрили франшизи в 31 країні, загальна кількість точок – близько 800, згідно з аналітикою Most Franchising і підрахунками Forbes Ukraine.

Які українські бренди змогли прорубати вікно у світ через франчайзинг?

Українські франшизи за кордоном: харчування

Найлегше, з досвіду Lviv Croissants, відкриватись у Східній Європі через ментальну близькість і зрозуміле законодавство, каже керівник міжнародного напряму компанії Владислав Мережко. Для мереж Sushi Story та «Хінкальня» найскладнішим при виході в Польщу став пошук оренди. «Потрібно знайти локацію, яка вже має дозвіл на розміщення закладу громадського харчування. Багато комерційних приміщень у Польщі – старий фонд, де не завжди можливо провести потрібні комунікації», – розповідає менеджерка франшизи Sushi Story Інна Кремповська.

Найекзотичнішим для Lviv Croissants став ринок Південної Кореї. Переваги – помʼякшені умови ведення малого бізнесу, а корейцям їсти в закладі біля дому дешевше, ніж готувати самостійно, додає Мережко. Водночас доводиться конкурувати з якісним масмаркетом напівфабрикатів. «Скромна українська діаспора, дефіцит робочої сили і законодавство, яке завжди стане на сторону робітника», – перераховує він особливості країни.

Відкриття Lviv Croissants у Південній Кореї Фото надано пресслужбою

Умови придбання франшиз громадського харчування за кордоном

НазваОписПаушальний внесокРоялті і платежіІнвестиціїОкупність
ХінкальняРесторани$8000-90003%$60 000+12+
Lviv CroissantsЗаклади харчування€15 0003% + плата за ІТ-послуги в окремих країнах€150 000+24-48
GastrofamilyЗаклади харчування€19 9993,5%€80 000+18-24
NaiРесторани€60 000+5%€300 000 – 500 00024-36
«Чорноморка»Ресторани€30 0005%€350 00029+
Sushi StoryСуші з доставкою$5000+3,5%$30 000+18+

Українські франшизи за кордоном: ритейл і вендинг

Найбільше франчайзингових точок за кордоном відкрили продуктові ритейлери, констатує Артем Чорний з Most Franchising. «Це пов’язано зі швидким масштабуванням магазинів напівфабрикатів, зокрема брендів, що вийшли від «Галі Балуваної», – пояснює він. Колишні співвласники мережі Володимир Матвійчук і Алла та Олександр Теліги з початку вторгнення розвивають два закордонні проєкти – Multicook у 25 країнах Європи та Північної Америки і Wesola Pani у Польщі, Нідерландах і країнах Балтії.

Частка ритейлу за кордоном зростає і в бізнесі «Пʼяна вишня», каже керівниця розвитку франчайзингу бренду Світлана Стрельченко, не розкриваючи фінансових показників. Виробник вишневих настоянок із холдингу !Fest відкрив франчайзингові та партнерські точки у восьми країнах Центрально-Східної Європи. Обмеження на продаж алкоголю залежать від країни. «У країнах Балтії можемо продавати алкоголь з 8:00 до 22:00. У Литві діє заборона на продаж з 15:00 неділі до 10:00 понеділка, а також на 1 вересня», – додає Стрельченко.

Для вендингової мережі «Бінокль кава» вихід у Польщу зайняв рік, франшизу почали продавати в кінці 2024-го. «Якщо в Україні домовляємося про оренду 1 м кв. для кавового автомата протягом тижня, у Польщі це займає до двох місяців», – каже співвласник мережі Тарас Сотніченко. Довелося адаптувати назву – в Польщі компанія працює під брендом Kopernik Coffee. За пів року 19 точок за франшизою відкрили в ТЦ, супермаркетах і на територіях навчальних закладів, говорить Сотніченко. 

Умови придбання франшиз у ритейлі та вендингу за кордоном

НазваОписПаушальний внесокРоялті та платежіІнвестиціїОкупність
«Мама, ну Купи»Вендинг іграшок$12 7005%$12 7009-15
Бінокль КаваКавовий вендинг05% (з четвертого місяця)€7 000+10-15
ZernovaКавовий вендинг00€2900-59995+
Wesola PaniМагазини заморожених напівфабрикатів€7 000 (за другу і наступні точки – €3 000)2%€30 000 – 60 00018
Multicook/MultibarМагазини заморожених напівфабрикатів і готових страв€9 000 (за другу і наступні точки – €1 000)€100/міс.€35 000-50 000 + вартість приміщенняІндивідуально
Львівська майстерня шоколадуКав’ярні та крамниці$15000До 6%$50 000 – 150 000Індивідуально
П’яна вишняБар€20 0002%€180 000+12-36

Українські франшизи за кордоном: послуги

У Польщі мережа майстерень ключів OS.9 пропонує пасивну франшизу – партнер може купити від 10%, розповідає про стратегію компанії директор з франчайзингу Дмитро Безсмертний. Франчайзі отримують дивіденди, що відповідають частці у майстерні та виплачуються від щомісячного прибутку. «50% у кожній майстерні залишається у власності OS.9 – це запорука, що ми будемо зацікавлені в розвитку бізнесу», – пояснює він.

Майстерня OS.9

Конкуренція мала – на велике місто може бути один клуб, розповідає про переваги відкриття в Польщі PR-менеджерка мережі Cyberion Анастасія Острик. «Культура кіберспорту розвивається», – додає вона.

Умови придбання франшиз у послугах за кордоном

НазваОписПаушальний внесокРоялті та платежіІнвестиціїОкупність (міс.)
OS.9Майстерні ключів (можливість купити частку)00$6000+24-36
On TaxiСервіси таксіІндивідуально2,5%-4%, платіж за телефонію і маркетингІндивідуально7+
Поїхали з намиТурагенції$1000-30001-2%$1500+2-12
Експрес Стрижка/Haircut ExpressПерукарні€5 0005%€35 000-45 00018-24
GbarСалони краси€20 000-50 0004-5%, маркетинговий платіж – індивідуально€80 000-500 000Індивідуально
PIED de pouleСалони краси$50 000-100 0003-5%$250 000-700 00024-48
Shakhtar ProSchoolФутбольні школиІндивідуальноІндивідуальноІндивідуальноІндивідуально
MudrykДитячі садочки та центри розвитку€12 0004%€10 000+18-24
SmartassСпортивні залиІндивідуально7%Індивідуально60-84
SkulptorМайстерні масажів обличчя$300003%$50000+18-24
CyberionКіберспортивний клуб$145005%$70000-16500017+

За матеріалами forbes.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вверх