Під час масованого обстрілу 28 серпня Росія атакувала залізничну інфраструктуру — під обстріл потрапив парк швидкісних поїздів “Інтерсіті+”, а також залізничний вокзал і його інфраструктура в Козятині. Однак рух поїздів не зупинився — на маршрути вийшли запасні вагони, частина поїздів поїхала в обхід.
“Удар — прицільний. Постраждали виключно цивільні об’єкти”, – повідомив керівник пасажирського напрямку УЗ Олександр Перцовський про обстріл “Інтерсіті+”.
Після нічної масштабної атаки на Козятин, вже о 10:30 ранку рух пасажирських поїздів по станції відновили.

“Залізничники оперативно відновили інфраструктуру пошкодженого вузла у Козятині. Тож всі поїзди, що прямуватимуть до Вінниці, Тернополя, Хмельницького, Львова та Одеси будуть прямувати через Козятин без обʼїзду раніше пошкодженої ділянки”, – повідомили в Укрзалізниці.
Тисячі пасажирів затрималися в дорозі, або запізнилися у своїх справах. Водночас багато із них дякують Укрзалізниці у соцмережах.
“В будь-якій іншій залізниці світу ми би вже стали десь під Шепетівкою на кілька годин для того, щоб чекати їм заміну. А ця дивовижна жінка-провідниця в моєму вагоні ще й губи встигла намалювати”, – написала пасажирка Софія Кочмар, яка затрималася в дорозі на понад 9 годин.
Її поїзд прямує з Перемишля до Харкова і персонал залізниці в дорозі вже майже добу.
“Я би хотіла відзначити роботу наших залізничників, які вже скоро доба як в дорозі. Працюють як боженьки. Тихо. Злагоджено. Без нервів”, – написала Софія.
Олександр Перцовський помітив подяки від пасажирів для поїздних бригад, ремонтників та співробітникам вокзалів.
“Маю подякувати і нашим найкращим у світі українським пасажирам. Часто-густо ви нас критикуєте (і точно є за що!), підказуєте, сварите (особливо, коли квитків не придбати). Але в найкритичніші моменти – ви всі стаєте разом. Ви розумієте, ви дякуєте поїзним бригадам, співробітникам вокзалів та ремонтникам, які попри загрози повторних обстрілів відновлюють рух”, – написав керівник пасажирського напрямку УЗ.
“Ми робимо все можливе, аби максимальна кількість поїздів вийшла у рейси. Жоден рейс не буде скасований: для цього виводимо підмінний рухомий склад”, – написали в Укрзалізниці.
У цьому переконалася пасажирка Наталя Пахайчук, яка зранку мала приїхати в Одесу. Натомість пережила майже трьохгодинну атаку шахедів на станцію Козятин, що на Вінниччині.
Потяг Наталії потрапив під обстріл вночі — ніхто із пасажирів не постраждав, розповіла пасажирка BBC News Україна.
“Шахеди один за одним прилітають навколо потяга. Виявляється, вони не просто гудуть як мопед, перед ударом вони зависають у повітрі, роблять дир-дир-дир, як справжній мопед набирає газу, і далі, ніби розганяючись, лупить в свою ціль. Відчуття, ніби ціль – це наш потяг, але після кожного вибуху видих – цілі”.

“Провідниця — залізобетонна дівчина, яка не допускає паніки, бо вона возить військових… Хтось хропе. Так голосно, що іноді здається, то знову шахед”, – написала Наталя у Facebook.
Через знеструмлення станції, поїзд Наталі до Одеси повіз тепловоз.
“Україні пощастило із людьми, які віддають себе тяжкій праці на залізниці”
У липні цього року Олександр Перцовський звітував про перше півріччя Укрзалізниці — при практично щоденних ушкодженнях інфраструктури вчасність руху поїздів у внутрішньому сполученні становила 95%.
До прикладу, у Німеччині цей показник становить лише 62%.
“Можна сказати, що Україні пощастило із людьми, які віддають себе тяжкій праці на залізниці. Завдяки рядовим робітникам рух поїздів забезпечується у складних умовах”, – каже транспортний оглядач Олег Васильєв.
Він пояснює, що у випадку пошкодження інфраструктури використовується багато ручних операцій.
“Якщо ми говоримо про удари російських військ, то їх задача — вивести з ладу важливі елементи залізничних комунікацій. На жаль, під ураження потрапляють автоматичні засоби керування рухом, що складно відновити за короткий час. У цьому випадку автоматику замінюють люди. Їм, наприклад, доводиться вручну перемикати стрілки, відповідно, зменшується пропускна здатність станцій”, – розповідає експерт.
Водночас рух поїздів не зупиняється, а може затримуватися, поки тривають ремонтні роботи.
Крім того, якщо порівнювати із європейськими залізницями, каже Васильєв, менша кількість поїздів дозволяє оперативно надолужити збій у розкладі.
Не перша атака на залізницю
Українська залізниця не вперше потрапляє під російські обстріли і щоразу рух потягів намагаються відновити якнайшвидше.
5 серпня цього року після наймасовішої атаки на місто Лозова на Харківщині також постраждала інфраструктура залізниці.
Тоді загинув один залізничник. Був зруйнований вокзал. За даними медіа, місто атакували 34 ударні дрони.
Після атаки Укрзалізниця запустила об’їзні маршрути.
Ввечері того ж дня Володимир Зеленський повідомив, що рух по станції відновлений:
“Українські залізничники – справжні герої – вже відновили рух через Лозову”, – сказав Зеленський.
Раніше, у червні 2025-го, під обстріл потрапив поїзд у Дніпрі. Через пошкодження Укрзалізниця організувала замінний поїзд, який доправив пасажирів до Запоріжжя.
У травні 2023-го року у Херсоні під обстріл потрапив пасажирський потяг, який наступного дня прибув до Львова без запізнення.
Через атаку деякі вагони поїзда загорілися, їх відчепили. Решту пошкоджених вагонів замінили у Миколаєві. Поїзд із Херсона вирушив лише на 14 хвилин пізніше графіка.
На початку повномасштабного вторгнення Укрзалізниця евакуювала мільйони людей у безпечні місця.
За матеріалами bbc.com