До десятки найпопулярніших дитячих YouTube-каналів в Україні входять переважно російськомовні. Очолює список адаптований українською мовою російський мультик «Маша та Ведмідь», який містить елементи ворожої пропаганди.
Про це йдеться в дослідженні «Детектор медіа», яке відзначає, що серед 20 найпопулярніших дитячих YouTube-каналів в Україні близько половини озвучено українською мовою. Проте в топ-10 вже переважає російська:
- «Маша та Ведмідь» — 813 млн переглядів (російська мова).
- «З любов’ю до дітей — Дитячі пісні» — 614 млн (українська).
- Funny girls Margarita and Lera — 487 млн (російська).
- My little Nastya — 109 млн (раніше російська, наразі українська).
- Arina Sun UA — 106 млн (українська).
- Amelka Karamelka — 99 млн (російська).
- Fast Sergey — 84 млн (російська).
- Ali Baba — 80 млн (англійська).
- Sandy the Sticker — 74 млн (англійська)
- «ЛЕДІ БАГ І СУПЕР-KIT — УКРАЇНА» — 51 млн (українська).
«Маша та Ведмідь» — російський мультиплікаційний серіал, створений анімаційною студією «Анімаккорд», розрахований на дітей у віці 3-7 років.
Викладач Таллінського університету Прііт Хибемягі вважає, що образ Ведмедя, який у багатьох асоціюється з росією, направлений на формування в дітей позитивного образу рф, в той час, як країна-окупант проводить агресивну політику. У 2017 році комісія Держкіно розглядала правомірність його показу в ефірі українських каналів, бо анімація містить наративи роспропаганди.

Керівниця Tyshchuk Digital HUB, що займається розвитком брендів у ютубі, Ольга Тищук-Вольська відзначає, що рік тому серед найпопулярніших каналів було значно менше українськомовних.
«Якщо у 2023 році у десятці дитячих ютуб-каналів міг бути один українськомовний канал, то у 2025 році ми бачимо, що 614 мільйонів переглядів зібрав українськомовний канал „З любов’ю до дітей“», — говорить вона.
«З любов’ю до дітей» створили львівські автори та співаки, як альтернативу іноземному дитячому контенту. Наразі він є найпопулярнішим українським дитячим ютуб-проєктом.
Керівник департаменту диджитал-проєктів Данило Щестюк вважає, що аудиторія за останні роки переорієнтовується на українськомовний контент. «Аудиторія стає більш вимогливою — батьки обирають канали, які поєднують розваги та навчання, а діти шукають героїв, із якими легко себе асоціювати», — зазначив Щестюк.
За матеріалами dev.ua