Mono знову створив медійний феномен — на межі між геніальним маркетингом і критичною вразливістю банківської системи.
BMW, квартира, iPhone й обурені клієнти: як пошуки “лимонів” від mono перетворились на національну лихоманку.
Кількість клієнтів банку mono перевищила 10 мільйонів – про це 16 жовтня повідомив співзасновник банку Олег Гороховський. З цієї нагоди в застосунку mono запустили гру, де користувачі можуть збирати віртуальні “лимони” й отримувати подарунки – серед призів навіть автомобіль BMW 3 Series.
Лише за ніч з 16 на 17 жовтня понад 149 000 користувачів долучилися до пошуків лимонів. Через такий ажіотаж система перестала працювати: частина клієнтів не могла здійснити переказ, оплату або надіслати донат, а у соцмережах масово з’явилися скарги на збої в роботі застосунку.
То що ж насправді сталося – геніальний маркетинговий хід, що привернув увагу сотень тисяч, чи зайва гейміфікація, яка паралізувала роботу банку?
“Божевілля” – реакція Гороховського
“Оце ви влаштували божевілля і, судячи з усього, це ще не межа…” – написав 17 жовтня вранці у своєму Telegram співзасновник mono Олег Гороховський.
За даними mono, медіанний вік користувачів, які зібрали понад 10 лимонів, становить 26 років. Гендерний розподіл майже рівний: 50,67% жінок і 49,33% чоловіків.
Серед тих, хто встиг назбирати 50 лимонів, – ті ж люди 26 років, але з невеликим зміщенням у бік жінок: 52,97% проти 47,03%.
Активність була найвищою вночі: лише з 00:00 до 6:00 понад 149 000 клієнтів mono брали участь у грі та шукали віртуальні лимони в застосунку.
“Понад один мільйон клієнтів знайшли хоча б один лимон! Це просто вірус. Навантаження на всі комплекси зросло у 7 разів”, – написав він.
За словами Олега Гороховського, через різке зростання навантаження на застосунок частина функціоналу “здохла”. Він пообіцяв швидке виправлення і як компенсацію додав до розіграшу ще 50 iPhone Air.
Користувачі скаржились не лише на збої, а й на сам формат акції
Попри швидку реакцію та обіцянки все полагодити, проблеми з доступом зберігаються у частини користувачів. У соцмережах люди обурюються, що через “любителів халяви” робота мобільного застосунку паралізована і виконати життєво необхідні перекази – неможливо.
“Що за лимони, що за дурня? Монобанк навернувся саме тоді, коли я розбивала банку. Грошей на карті поки що не бачу. Сама банка в архіві, написано що розбита 15 числа”, – написала письменниця Тамара Горіха Зерня на своїй сторінці у Facebook, пізніше додавши, що кошти з’явились.
Частина обурення стосувалася не стільки технічних збоїв, скільки самого підходу, мовляв, чи доречно запускати розважальну гру на критичній інфраструктурі, яка обслуговує мільйони клієнтів. Для окремих клієнтів, як фізичних осіб, так і бізнесу – цей випадок став додатковим аргументом на користь зміни банку.
“Зачиняємо свій рахунок в mono та повертаємось до ПриватБанку. Бо коли у тебе день оплат – четвер і тобі треба з рахунку ФОП сплатити контрагентам кошти, а твій банк не працює через те, що Гороховський та Рогальський вирішили попіарити свої соцмережі й погратись в іграшки, то не айс і не серйозно”, – пише компанія “Gold Label” у Threads.
Хайп, партнери й навіть торгівля інструкціями
Та навіть через критику і збої в роботі застосунку навколо “лимонної лихоманки” mono сформувався справжній інфобум. До акції почали долучатися популярні Telegram-канали, інфлюенсери та бізнеси.
Деякі з них робили це на партнерських умовах, як от блогер Ігор Лаченков і криптобіржа WhiteBIT, інші – просто аби “зловити хвилю”, як Prom, Work UA чи український Netflix.
Зокрема, інвестиційна компанія Inzhur додала до призового фонду ще один “лимон” – однокімнатну квартиру в новобудові ЖК “Оптимісто” в селі Гатне.
Квартира площею 35 кв. м повністю мебльована, обладнана технікою і вже введена в експлуатацію. Оцінна ринкова вартість такого “лимону” – $83 000.
Гра вийшла далеко за межі застосунку і перетворилася на соціальне явище з мемами, флешмобами й навіть способом заробітку. Винахідливі клієнти mono, які вже зібрали свої 50 лимонів, почали продавати на OLX інструкції, як їх знайти.
Mono вкотре довів, що вміє створювати хайп — але цього разу лінія між маркетингом і системним ризиком виявилась тоншою, ніж будь-коли.
За матеріалами finance.liga.net


