Grampet Group, лідер приватних залізничних вантажних перевезень у Румунії, оголосив про завершення будівництва та початок випробувань найбільшого перевантажувального терміналу для перевалки сільгосппродукції в Європі.
Термінал розташований у Дорнешті (повіт Сучава), на кордоні з Україною і є стратегічним пунктом зі спрощення руху вантажів до порту Констанца. Інвестиції в термінал склали EUR10 млн, повідомляє Forbes Romania.
«Румунія відіграє важливу роль у роботі коридорів солідарності, створених країнами-членами ЄС для полегшення транспортування вантажів з України. Після початку війни залізничні оператори групи Grampet зробили значний внесок у нормалізацію руху та відновлення основних коридорів на осі Північ-Південь, забезпечивши перевезення понад 1,5 млн тонн вантажів з України», — розповів президент Grampet Group Груя Стойко.
Термінал дає змогу транспортувати 240 тис. тонн зерна на місяць. Його проєктна потужність становить 3 млн тонн зерна на рік. Комплекс оснащено станцією навантаження вагонів (завдовжки 128 м) і станцією розвантаження (завдовжки 120 м), що дають змогу одночасно завантажувати/розвантажувати 8 вагонів. Обладнання аналогічне обладнанню терміналів морських і річкових портів, що дає змогу транспортувати продукцію без втрати якості та з максимальною продуктивністю — 500 тонн/год.
Термінал Дорнешті, перший з яких експлуатується Grup Feroviar Român, а п’ятий — GRAMPET Group, розрахований на роботу 24 години на добу, 7 днів на тиждень, 365 днів на рік. Найбільший у Європі перевалочний термінал для сільськогосподарської продукції буде відкрито одразу після завершення тестового періоду.
Заснована 25 років тому група компаній GRAMPET сьогодні є найбільшою залізничною групою і приватним логістичним оператором у Румунії, а також у Центральній і Південно-Східній Європі.
Раніше повідомлялося, що 13 січня 2024 року повідомлялося про блокування румунсько-українського кордону. У ДПСУ зазначили, що причини блокування невідомі.
14 січня румунські фермери знову почали блокувати рух вантажівок через пункт пропуску Сірет. Румунський КПП розташований навпроти українського пункту пропуску Порубне. Протести тривали і в інших частинах Румунії – протестувальники вивели на вулиці сільськогосподарську техніку та вантажівки.
20 лютого 2024 року польські протестувальники почали більш жорстке обмеження руху транспорту на кордоні з Україною. Вантажівки блокували на КПП Медика — Шегині, Долгобичув — Угринів, Зосін — Устилуг, Корчова — Краковець, Гребенне — Рава-Руська та Дорогуськ — Ягодин.
Фермери висунули безліч вимог, серед яких дві основні: відмова від безмитної торгівлі з Україною і повне закриття українсько-польського кордону для вантажівок.
7 березня 2024 року Комітет Європарламенту підтримав продовження безмитної торгівлі для України.
Того самого дня, 7 березня 2024 року, Україна заявила про те, що готова піти на обмеження торгівлі з ЄС, але на своїх умовах.
20 березня 2024 року поляки вийшли на загальнонаціональний страйк.
4 квітня стало відомо про те, що поляки змінили своє рішення щодо аграрної блокади України.
За матеріалами biz.nv.ua