«Трансформація масової свідомості в ЄС». The Insider отримало документ зі стратегією «інформаційної війни» Росії проти Заходу

Розслідувачі The Insider отримали доступ до листування співробітників Служби зовнішньої розвідки країни-агресора Росії, які відповідають за «інформаційну війну» із Заходом.

Як повідомляє The Insider у четвер, 4 липня, в отриманих документах викладено стратегію «інформаційної війни» кремлівського режиму: поширення дезінформації на «болючі» для західної аудиторії теми, вкидання фейків від імені радикальних українських і європейських сил (як реальних, так і створених спеціально з цією метою), апеляція до емоцій (насамперед до страху) і використання нових інтернет-платформ. Документи, які вивчили журналісти, російська СЗР готувала для різних силових і політичних відомств.

За даними розслідувачів, група співробітників СЗР, діяльність якої дослідили журналісти, офіційно прикривається Міжнародним центром безпеки Миротворец, створеним наприкінці 2020 року.

The Insider опублікувало витяги з доповіді СЗР, представленої на «круглому столі» в Раді Федерації країни-агресора 26 травня 2022 року. Доповідь готували кілька місяців, вона, як ідеться в матеріалі, «написана бюрократичною мовою із претензією на наукоподібність і містить наполеонівські плани СЗР у сфері інформаційної війни».

Зокрема, російська розвідка пропонувала:

  • розміщувати в закордонних фрагментах мережі матеріали «нібито від імені громадських прокиївських організацій, що містять нові вимоги до країн ГП [“головного противника”] політичного, економічного, соціального характеру», дратуючи аудиторію їхньою нав’язливістю та агресивною формою;
  • розділити аудиторію на «раціональну» та «емоційну» і регулярно впливати на кожну за допомогою окремих сюжетів двічі на тиждень;
  • використовувати емоцію страху на тлі того, що «звична пересічному європейцю картина світу руйнується буквально на очах щодня і щогодини», а для Кремля «настає сприятливий момент для налагодження системної цілеспрямованої роботи з трансформування масової свідомості ЦА в ЄС»;
  • рекомендували «знехтувати міркуваннями моралі на користь креативності для вирішення поставлених завдань»;
  • пропонували просувати тему нібито «дедалі більших запитів» українських біженців у Європі, щоб «поглиблювати суперечності… між функціонерами київського режиму та їхніми закордонними спонсорами».

«Орієнтовна схема інформаційного впливу має такий вигляд: за основу беремо сайт, створюваний під “інформаційне агентство” (як варіант — «агентство незалежних розслідувань»). На цьому сайті будуть акумулюватися всі пропоновані до інспірації матеріали. Крім того, друкована форма дублюватиметься аудіо- і відеорядом на популярних відеохостингах (Ютуб, Рутуб тощо). Для посилення ефекту основне відео пиляємо на шортс і публікуємо 1−2 рази на день. Посилання на контент за рахунок застосування унікального алгоритму на базі нового модуля платформи Шторм і спеціального програмного забезпечення впроваджуємо в електронні засоби комунікації ЦА. Крім цього, паралельно запускаємо кампанії в соціальних мережах, доповнюючи їх прицільною розсилкою через месенджери відповідно до плану геолокації реципієнтів», — ідеться в доповіді.

The Insider зазначає, що методичка СЗР «повністю вкладалася в логіку наступних кампаній Кремля в Європі та США». Журналісти нагадали про появу в Парижі антисемітських графіті у 2023 році, фото яких активно поширювали через кремлівську мережу ботів Doppelganger (імовірно, пов’язану з ГРУ). Автори графіті, за даними французького слідства, були громадянами Молдови, найнятими молдовським проросійським олігархом Шором. Ця ж мережа поширювала фейкові цитати світових знаменитостей із закликами припинити допомогу Україні тощо.

Водночас розслідувачі зазначають, що, хоча Doppelganger збільшила охоплення у Twitter до півтора мільйона користувачів на добу, такі охоплення замалі порівняно з аудиторією YouTube і TikTok. Журналісти засумнівалися в тому, що такі охоплення можуть якось вплинути на вибори у Франції та Великій Британії. При цьому російська СЗР «добре розуміє значущість точного таргетування дезінформації», а в США результат виборів у деяких штатах визначає невелика кількість виборців у певних округах, зазначається в розслідуванні.

За матеріалами nv.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вверх