Гроші чемпіонів. Forbes зібрав дані про доходи Усика, Світоліної, Довбика та інших українських спортсменів. Скільки можуть заробляти зірки українського спорту

Цей рік багатий на спортивні події топового рівня: Олімпіада, чемпіонат Європи з футболу, боксерські бої за всі пояси тощо. Українські спортсмени не пасуть задніх. Forbes зібрав дані про доходи наших спортсменів і спортсменок за останній рік. Перед вами 15 потенційно найбільш високооплачуваних.

«Заробив $50 млн на рік?! Це не так, але нехай буде – отже, я справді зароблю стільки», – усміхається абсолютний чемпіон світу з боксу Олександр Усик, 37, на запитання редактора Forbes Ukraine про розмір його доходів від виступів на рингу та спонсорських і рекламних контрактів, отриманих за останні 12 місяців.

Порахувати доходи лідерів українського спорту – нетривіальне завдання. Попри інсайдерську інформацію, що спливає у пресі про того чи іншого спортсмена або спортсменку, ця індустрія є надзакритою у всьому, що стосується грошей.

Ось приклад: італійський журналіст-інсайдер Ніколо Скіра оцінює річний дохід за контрактом голкіпера Анатолія Трубіна із португальською «Бенфікою» у €2 млн на рік, а аналітичний портал Capology, що спеціалізується на оцінці доходів спортсменів, дає майже вдвічі більші цифри.

Не варто скидати з рахунків і те, що у публічну площину майже завжди потрапляють цифри до оподаткування, а що залишається спортсмену «чистими» – знає тільки він та його «бухгалтер».

Олександр Усик, Олімпіада /Getty Images
Олександр Усик на Олімпійських Іграх у Парижі під час бою українця Дмитра Ловчинського. Фото Getty Images

Для того аби скласти ренкінг українських спортсменів за доходами, Forbes поспілкувався з десятком представників спортивної індустрії (спортсмени, менеджери, посередники, профільні журналісти) та компаній, що мали рекламні чи спонсорські контракти із зірками спорту.

Загальний висновок: левова частка доходів українських зірок спорту – досі зарплата та призові, а доходи від реклами залишаються порівняно невисокими. У більшості українських спортсменів, навіть зіркового рівня, не дуже добре налагоджена робота з рекламними доходами. «Проблема, що з українськими брендами наші спортсмени схильні переоцінювати себе, тоді як з іноземними – недооцінювати», – вважає засновник агенції спортивного маркетингу SportMarket Agency Ярослав Терьохін.

Є винятки. На початку кар’єри тенісистка Еліна Світоліна отримувала більш ніж скромні пропозиції від рекламодавців – тоді один із великих українських FMCG-виробників запропонував їй контракт на $10 000 на рік, згадує ексменеджер Світоліної Всеволод Кевлич. Відтоді рекламні доходи Еліни зросли у десятки разів. Вона є амбасадоркою української IT-компанії MacPaw, співпрацює з брендами Adidas, Poustovit, Jan Niche Concept, Hublot та іншими.

Гроші чемпіонів. Forbes зібрав дані про доходи Усика, Світоліної, Довбика та інших українських спортсменів. Скільки можуть заробляти зірки українського спорту /Фото 1

Порівняно високі «неспортивні» доходи має гравець лондонського «Арсеналу» та капітан збірної України з футболу Олександр Зінченко. Нещодавно він змінив постачальника бутсів із Puma на новачка цього сегмента ринку Skechers. Також він є «амбасадором відповідальної гри» бетингової компанії Vbet. «Букмекери платять спортсменам чималу премію порівняно зі «звичайними» брендами», – каже топменеджер однієї з великих компаній у цій індустрії, що спілкувався на умовах анонімності.

Виділяється грамотною роботою з брендами олімпійська чемпіонка та володарка світового рекорду зі стрибків у висоту Ярослава Магучіх, 22 (не потрапила до топ-15; за розрахунками Forbes, її дохід менший за $1,5 млн). Вона є амбасадоркою Puma, працює з брендами Omega, ReO, Itisi jewelry. «Гадаю, Магучіх може спокійно заробляти лише на рекламі пів мільйона доларів на рік», – каже Терьохін.

«Дякуємо за політ разом з нами», – так підписав привітальний ролик для Магучіх її бренд-партнер Puma після її перемоги на Олімпіаді.

За матеріалами forbes.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вверх