Потрапити на Netflix. Стримінг інвестував мільйони доларів у фільми та серіали з України та залучив сотні тисяч глядачів. Три головні питання про те, як працює Netflix в Україні

На Netflix можна подивитись уже близько 80 українських фільмів та серіалів. Скільки кінематографісти заробляють завдяки співпраці зі стримінгом та який контент має шанс потрапити на Netflix.

Українські фільми представлені на платформі Netflix з осені 2022-го. Тоді на стримінгу вийшов великий пакет фільмів групи компаній Film.ua – «Скажене весілля», «Велика прогулянка» та «Найкращі вихідні». 

Чи з того часу Україна налагодила сталу співпрацю зі платформою? Однозначної відповіді на ринку немає. Продюсер та співзасновник кінокомпанії Forefilms Володимир Яценко каже «ні». «Ми не в пріоритеті для Netflix, – вважає він. – У нас мало людей та грошей, і їх ставатиме ще менше». 

Нових якісних проєктів не буде протягом 2–3 років, погоджується CEO UPHub Ольга Пантелеймонова. «Якщо відновиться державна підтримка, студії почнуть створювати контент цього або наступного року, – каже вона. – Тоді уже в 2026 році вийде більша кількість нового кіно та серіалів».  

Тим не менш, є проєкти, які заробляють на співробітництві просто зараз.

Як на українську кіноіндустрію впливає робота міжнародного стримера та які гроші він їй приносить?

Скільки глядачів Netflix в Україні

Наскільки популярне українське кіно на Netflix? Невідомо. У PR-агентстві MSL Ukraine, яке відповідає за комунікації платформи в Україні, не відповіли на запит Forbes. У грудні 2023-го Netflix поділився кількістю годин, упродовж яких користувачі дивились контент в січні–червні 2023 року. Тривалість перегляду українських фільмів і серіалів сягнула близько 4 млн годин, порахували у Film.ua Distribution. Найдовше користувачі дивились перший сезон «Слуги народу» – 900 000 годин. Серіали «Я – Надія» та «Спіймати Кайдаша» дивились по 300 000 годин. 

Найдовше з українських серіалів користувачі Netflix дивилися перший сезон «Слуги народу» – 900 000 годин.

Сервіс не розкриває кількість підписників в Україні, але вона точно зростає. У лютому 2022-го директор рейтингової агенції Big Data UA Сергій Бойко оцінював українську аудиторію Netflix майже у 200 000. За підрахунками Forbes, які спираються на суму сплачених Netflix податків в Україні, у грудні 2023-го в сервісу було 340 000–400 000 підписників.

Для порівняння, у першому півріччі 2024-го Megogo мала 703 700 користувачів, а Volia – 278 400, пише «Детектор медіа».  

Як фільми потрапляють на Netflix та який контент він купує

Головні постачальники контенту для Netflix – дистрибутори Film.ua Distribution, UPHub, «Артхаус Трафік».

Завдяки UPHub на Netflix з’явились картини «Дон Жуан із Жашкова», «Ми були рекрутами», «Я, «Побєда» і Берлін» та серіал «Подвійні ставки». Деякі гравці, як-от продакшн ForeFilms, продають свої фільми стримінгу напряму, завдяки цьому там можна подивитись «Дике поле», «Люксембург, Люксембург» та «Я і Фелікс». 

90% українського контенту на Netflix доступні лише в Україні, каже Пантелеймонова з UPHub. Один із рідких винятків – серіал «Перші дні», який виходив у Польщі, Чехії, Словаччині, Румунії, Угорщині, Молдові, країнах Балтії і Балкан. 

Постачає контент на Netflix і медіасервіс Megogo. У 2024 році він продав стримінгу чотири серіали та тревел-шоу «Велике коло» Артемія Суріна. «Метою Megogo було розширення аудиторії та подальша монетизація, а Netflix – новий український контент у каталозі», – каже Chief Content Officer Megogo Марія Панченко.

Серіал «Перші дні» виходив у Польщі, Чехії, Словаччині, Румунії, Угорщині, Молдові, країнах Балтії і Балкан

У перші місяці прем’єри глядачі активно дивляться контент, але поступово перегляди спадають, каже Панченко. Реліз на ще одній платформі може дати контенту друге дихання. «Якщо сумарна монетизація на всіх майданчиках дозволить окупити інвестиції, проєкт можна продовжити на наступний сезон», – пояснює топменеджерка Megogo.

Фільми «працюють» на Netflix краще за серіали, каже Пантелеймонова. Стримінгу нецікава більшість артхаусу, додає Яценко з Forefilms. Наприклад, Netflix не придбав жодного фільму режисера Валентина Васяновича, відомого стрічками «Атлантида» та «Відблиск». Пантелеймонова пояснює це тим, що аудиторія сервісу цікавиться більш мейнстрімними проєктами, як-от пригоди, комедії та екшн. 

Глядачі Netflix віддають перевагу художнім стрічкам та анімації – відповідно, документальному фільму потрапити на стримінг складніше. Платформа охоче купує мотиваційний контент, як-от «Ми були рекрутами» чи «Ми, наші улюбленці та війна», додає Пантелеймонова.

Українське кіно на Netflix. Хто отримує гроші від стримінгу 

У жовтні 2023-го співзасновник Film.ua Group Сергій Созановський оцінював інвестиції Netflix в український контент у понад декілька мільйонів доларів. Тоді на сервісі було 45 українських фільмів і серіалів. Зараз – близько 80.

Cкільки Netflix платить за контент? До вторгнення йшлося про суми від $5000 до $25 000 за право на показ однієї серії, розповідали Forbes у трьох українських продакшнах на умовах анонімності. Вартість фільму – не дорожче за $50 000, казав продюсер фільму «Снайпер. Білий ворон» Артем Денисов. Пантелеймонова з UPHub не розкриває конкретних сум продажу через NDA, але додає, що купівля Netflix прав на контент ніколи не покриє бюджет проєкту. 

Netflix замовляє в Україні дубляж та титрування. Озвучка повнометражної стрічки коштує $25 000, одна година серіалу – $300–600, розповідав Forbes у 2020 році співвласник Film.ua Созановський.  

У серпні 2020-го у Києві відбулися зйомки фільму «Останній найманець» для Netflix. Організацією займалась кінокомпанія Apple Tree Vision, заснована українським продакшном Star Media і британським Ollev. Бюджет зйомки становив понад €3,5 млн, і ще близько €800 000 коштували проживання, харчування і транспорт. Але до завершення війни про виробництво контенту для Netflix на території України не йдеться. 

З 2022-го Netflix підтримали українських кінематографістів трьома грантовими програмами: 83 фільми отримали підтримку на $1,3 млн. Для 48 команд це стало єдиною можливістю продовжити роботу, каже виконавча директорка Української кіноакадемії Ганна Мачух. 

За матеріалами forbes.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вверх