Бодіпозитив вмер. Чому в моді знову худорлявість і до чого тут Оземпік

ВВС поспілкувалася з дизайнерами, кастинг-агентами та моделями на Тижні моди в Парижі, щоб з’ясувати, що відбувається. Подробиці — у матеріалі Джорджії Белл, який NV публікує у рамах інформаційного партнерства з BBC Україна.

Індустрія високої моди завжди була синонімом худорлявості, але у 2010-х на передній план вийшов рух бодіпозитиву.

Він обіцяв революцію у прийнятті тіл усіх форм і розмірів, схвалював округлі лінії та виступав за інклюзію, особливо на подіумі.

Минуло 10 років, і ситуація змінилася, твердять інсайдери індустрії.

То чи був бодіпозитив миттєвим трендом? Чи повернулася худорлявість назавжди і чи винен у цьому препарат для схуднення «Оземпік»?

Ми поспілкувалися з дизайнерами, кастинг-агентами та моделями на Тижні моди в Парижі, щоб з’ясувати, що відбувається.

2010-ті: розквіт бодіпозитиву

Ешлі Грем стала першою «пампушечкою», яка знялася для знаменитого каталогу купальників Sports Illustrated (Фото: ANGELA WEISS/AFP via Getty Images)

Ешлі Грем стала першою «пампушечкою», яка знялася для знаменитого каталогу купальників Sports Illustrated / Фото: ANGELA WEISS/AFP via Getty Images

Бодіпозитив бере свій початок у далеких 1960-х. Його поширенню сприяла культова акторка Мерилін Монро, яка розширила жорсткі стандарти краси Голлівуду.

З появою інстаграму у 2010-х тренд знову став актуальним, і інфлюенсери почали висвітлювати моду й красу за межами глянцевих журналів і подіумів.

Сприяли моді на пишні форми й знамениті сестри Кардаш’ян, які б’ють рекорди з лайків і фоловерів у соцмережах. А сідниці «а-ля Кім» стали однією з найпопулярніших пластичних операцій.

Мільйони жінок в усьому світі припинили комплексувати через свої широкі стегна, зрозумівши, що це їхня «фішка», а не ганебний недолік, який потребує маскування і жорстких дієт.

«Це було схоже на бунт: те, що завжди критикували, почали цінувати», — згадує 28-річна плюс-сайз модель Енріка.

Енріка запевняє, що обожнює своє тіло (Фото: Enrika/Gingersnap Models)

Енріка запевняє, що обожнює своє тіло / Фото: Enrika/Gingersnap Models

Модна індустрія взяла курс на різноманітність. На подіумах і в рекламних кампаніях з’явилися моделі всіх форм і розмірів.

2018 року свій бренд білизни Savage x Fenty запустила відома співачка Ріанна, зібравши на подіумі та в рекламних кампаніях моделей ХХL.

Ідея поєднання сексуальності та бодіпозитиву знайшла відгук і у всесвітньовідомого бренду Victoria’s Secret. Вони активно запрошували жінок із пишними формами стати обличчями своїх колекцій.

Ріанна присвячувала шоу Savage x Fenty інклюзивності та бодіпозитиву (Фото: Kevin Mazur/Getty Images for Savage X Fenty Show Vol. 2 Presented by Amazon Prime Video))

Ріанна присвячувала шоу Savage x Fenty інклюзивності та бодіпозитиву / Фото: Kevin Mazur/Getty Images for Savage X Fenty Show Vol. 2 Presented by Amazon Prime Video)

Фелісіті Гейворд, 36-річна оверсайз модель, згадує, як 2011 року її вперше запросили на кастинг.

«Коли мені зателефонували з модельного агентства, я подумала, що це якась афера», — розповідає вона.

«До 2010-х ставлення до пишних тіл було негативним, я і не мріяла, що зможу стати моделлю».

«Те, як це змінилося за останні півтора десятиліття, повністю перевернуло моє життя — емоційно, фізично і фінансово».

Історія успіху Фелісіті Гейворд почалася у 2010-х в одному з лондонських пабів. Там її помітив представник модельного агентства (Фото: Felicity Hayward, The Milk Collective)

Історія успіху Фелісіті Гейворд почалася у 2010-х в одному з лондонських пабів. Там її помітив представник модельного агентства / Фото: Felicity Hayward, The Milk Collective

2020-ті: ера Оземпіка

Але вже 2020-го компанії почали відмовлятися від інклюзивності. А на модних показах сезону осінь-зима 2024 з 8800 образів лише 0,8% були на моделях плюс-сайз, повідомляє Vogue.

Одночасно на ринку з’явився препарат Оземпік, який викликав справжню лихоманку, його стали вважати ледь не чудодійним засобом для схуднення, хоча призначений для лікування діабету.

Він пригнічує апетит пацієнтів і був схвалений Національною службою охорони здоров’я Британії для зниження чи контролю ваги.

Знаменитості, зокрема Ілон Маск, відкрито зізнавалися, що завдячують своєю стрункістю саме цьому препарату.

53-річний мільярдер Ілон Маск показав результати свого схуднення і зізнався, що вживав Оземпік, щоб скинути вагу (Фото: Elon Musk/Eva McMillan/X)

53-річний мільярдер Ілон Маск показав результати свого схуднення і зізнався, що вживав Оземпік, щоб скинути вагу / Фото: Elon Musk/Eva McMillan/X

Популярність препарату вплинула і на рух бодіпозитиву.

«Ми побачили, як швидко змінюються підходи, коли Оземпік і пластика змушують худнути у гонитві за «стилем Vogue», — каже модель на ім’я Моя.

Навіть редакційна директорка британського Vogue Чіома Ннаді заявила, що індустрія моди «має бути стурбована» поверненням тренду на худорлявість.

«Гадаю, Оземпік має до цього стосунок», — сказала вона в інтерв’ю BBC.

«Ми зараз переживаємо момент, коли маятник знову хитнувся в бік худих моделей, і часто до таких речей ставляться як до тренду, а ми не хочемо, щоб це було так».

Париж оспівує елітарність

У січні в Парижі проходить Тиждень чоловічої моди AW25, і аудиторія в режимі реального часу дізнається про нові фешн-тенденції.

Цього разу лише кілька дизайнерів, як-от Rick Owens, LGN і Charles Jeffrey LOVERBOY, зібрали на своїх показах моделей оверсайз.

«Париж звеличує елітарність, а елітарність — це худорлявість і чистота», — каже модний фотограф і артдиректор Нан Лі.

«Є кілька плюс-сайз моделей [на показах], але вони не зовсім плюс — вони нормального розміру. Вони беруть участь у кожному показі, щоб бренд виглядав бодіпозитивним».

Модель Louis Gabriel Nouchi на останньому показі Тижня моди в Парижі (Фото: Victor Boyko/Getty Images)

Модель Louis Gabriel Nouchi на останньому показі Тижня моди в Парижі / Фото: Victor Boyko/Getty Images

«Бренди прийняли бодіпозитив у 2010-х роках, оскільки частково бачили в ньому комерційну вигоду, а коли у 2020-х це перестало працювати, змінили своє ставлення», — пояснює ВВС Шон Беєн, кастинг-директор культового французького бренду Fursac.

Здавалося, анорексичні моделі давно забуті, але мода знову змінюється і повертається до старих трендів (Фото: Antoine Flament/Getty Images)

Здавалося, анорексичні моделі давно забуті, але мода знову змінюється і повертається до старих трендів / Фото: Antoine Flament/Getty Images

З іншого боку, дизайнери на кшталт Чарльза Джеффрі вважають, що фешн-бренди зобов’язані проводити інклюзивні кастинги.

«Бодіпозитив ніколи не був для мене трендом, — каже він. — Це була можливість узяти на себе певну відповідальність».

Худорлявість знову з нами

Утім, дизайнери на кшталт Чарльза, схоже, в меншості. І хоча активісти чинять опір, інсайдери фешн-індустрії твердять: мода на худорлявість знову з нами.

«Ситуація змінилася. У 2020 і 2021 роках ми бачили більше розмаїття й інклюзивності на подіумах, але сьогодні це відійшло на другий план», — пояснює співзасновник модельного агентства Chapter Management Деніел Мітчелл-Джонс.

Модель на Тижні моди в Парижі 2025 (Фото: Antoine Flament/Getty Images)

Модель на Тижні моди в Парижі 2025 / Фото: Antoine Flament/Getty Images

Оверсайз модель Енріка розповіла BBC, що моделей її формату не просто менше запрошують, вони ризикують узагалі залишитися без роботи.

«Нерідко в показах беруть участь чотири худі і тільки одна оверсайз модель», — скаржиться вона.

Моделі дефілюють на показі Louis Gabriel Nouchi, Париж 2025 року (Фото: Peter White/Getty Images)

Моделі дефілюють на показі Louis Gabriel Nouchi, Париж 2025 року / Фото: Peter White/Getty Images

Водночас кастинг-директор Шон Беєн вважає, що попит визначає пропозицію.

«Це — своєрідне коло. Кожен модний дім дає свою версію того, що хоче покупець. Усе залежить від споживача».

З ним погоджується французький колекціонер вінтажного одягу Готьє Борсарелло: «Є відома французька приказка: „Без виробництва не буде покупки“. Водночас, якщо люди перестануть купувати, ми перестанемо виробляти».

«Ніхто вас ні до чого не змушує. Усе залежить від рівня виховання й освіти клієнта».

Варто також не забувати, що мода — циклічна. Її маятник очікувано хитнеться у зворотний бік, додає Шон Беєн.

«Ніщо й ніколи не зникає назавжди, особливо в моді».

За матеріалами nv.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вверх