Певний час велися розмови про “смерть зірок”. Вони ставили під сумнів те, що сьогодні зʼявляються кінозірки масштабу Тома Круза, Джулії Робертс чи Вілла Сміта. Схоже, ситуація змінюється.
Більшість людей легко наведе вам приклади зіркових акторів. Але що саме робить зірку зіркою – визначити непросто.
Хтось скаже, що це – результат роботи голлівудської машини зірок, інші – що чиста випадковість.
Досить часто перевірений рецепт не спрацьовує. Власники зразкової квадратної щелепи, як-от Сем Вортінгтон у фільмі “Аватар”, на яких робили ставку голлівудські студії, провалювали випробування глядачами.
А тим часом худорлявий підліток Тімоті Шаламе, знявшись у фільмі про кохання двох чоловіків “Назви мене своїм ім’ям”, вистрибнув до рангу топ-зірок.
Можливо, саме ця невловима сутність зіркової слави й вабить нас так сильно.

У Голлівуді, що почав швидко змінюватися з часів пандемії із кризою кінотеатрів та потужною конкуренцією стримінгових сервісів, часто говорять, що кінозірки більше не народжуються.
Можливо, у фільмах зʼявилося надто багато спецефектів та супергероїв, а психологічні драми та обличчя на екрані зблизька залишилися у минулому.
Кінокритик The Guardian Чарльз Брамеско вважає, що “брак зірок колишнього масштабу – це результат глибшої проблеми. А саме, відмова студійної системи від середньобюджетних фільмів, які раніше перетворювали таланти на всесвітньо відомих кінозірок”.
Останніми роками стало набагато менше драм для дорослих, а також комедій, особливо романтичних, які, як зазначає Брамеско, “колись були хлібом з маслом Великого Голлівуду”.
Глен Пауелл, Марго Роббі та інші нові зірки
Це може пояснити, чому один із найбільших сьогоднішніх претендентів на роль кінозірки – Глен Пауелл – уперше привернув увагу глядачів саме завдяки касовому успіху ромкома.
Це минулорічна стрічка “Люблю тебе ненавидіти” (Anyone But You), в якій Пауелл зіграв в дуеті з ще однією зіркою, що сходить, Сідні Суїні. За сюжетом двоє дуже привабливих людей терпіти не можуть одне одного, але через серію хитрих сюжетних махінацій змушені визнати, що насправді кохають одне одного.
У Пауелла зовнішність класичного голлівудського красеня, хвилясте світле волосся і пряма лінія щелепи. Сам його імʼя звучить так, ніби він мав зніматися у кінострічках 1940-х років разом із, приміром, Тайроном Пауером.
Пауелл зʼявився на великому екрані у ролях другого плану, як-от “Топ ган: Меверік” з Томом Крузом.
“Люблю тебе ненавидіти” зрештою зібрав 220 мільйонів доларів США у світовому прокаті.
“Поки інші намагаються зіграти на нашій ностальгії, образ свого у дошку хлопця дозволили Пауеллу вирватися вперед”, – вважає кінокритик Чарльз Брамеско.
Можливо, свою роль зіграла й мовчазна підтримка Тома Круза, який начебто обрав Пауелла своїм наступником, коли прийшов підтримати актора на прем’єрі його останнього фільму “Смерчі”. Але те, що Пауелл вибився в ранг кінозірки, мало хто буде оспорювати.

І так, повільно й несподівано, з’явився новий урожай кіноталантів, які нарешті знову справляють враження на глядача.
Марго Роббі, яка вперше стала відома сексапільною роллю у фільмі Мартіна Скорсезе “Вовк з Уолл-стріт”, тепер має серйозну кінокарʼєру. Вона – креативна продюсерка і вже зіграла низку роль, які забезпечили їй місце на кіноолімпі, як-от минулорічний блокбастер “Барбі”.
Серед молодих топ зірок – Остін Батлер, який прославився грандіозною роллю Елвіса в однойменному байопіку База Лурмана.
А також Зендая, чий заробіток за співпродюсування та гру у драмі про спорт і кохання “Претенденти” склав приголомшливі 10 мільйонів доларів.
Тож, якщо вірити The Hollywood Reporter, на наших екранах справді з’явилася нова хвиля справжніх кінозірок.
Як народжуються кінозірки
Жодна з цих цифр не стала сенсацією за одну ніч, так само як мало які зірки народжуються у мить.
Часто є один головний фільм, який, як пізніше стає відомо, став поворотним в їхній карʼєрі. Але йому зазвичай передує безліч забутих телевізійних та другорядних ролей.
Більшу частину свого підліткового віку Батлер був дитиною-зіркою на каналі Nickelodeon; а Роббі, як і багато хто з її австралійських колег, вперше з’явилася в популярному серіалі “Сусіди”.
Пауелл грав невеликі ролі у таких фільмах, як “Приховані фігури”, а з підліткової драми HBO “Ейфорія” вийшли одразу три майбутні знаменитості – Зендая, Джейкоб Елорді та Сідні Суїні.
Як і раніше чутки про життя, кохання та скандали зірок дозволяє аудиторії відчути себе ближче до цих безсмертних екранних богів. А сьогодні коли мільйони шанувальників Зендаї чи Глена Пауелла діляться у соцмережах ласими шматочками інтерв’ю чи кадрами з червоних доріжок, ще більше закріплюють зірковий статус своїх кумирів.

Утім, старий міф про відкриття зірки й досі залишається міфом. Це потребує праці як від самої людини, так і від команди творців зірок навколо неї.
Зірка має бути доглянутою до досконалості, навченою ходити, говорити, танцювати, співати та поводитися.
І хоча сучасна фабрика зірок, можливо, не схожа на школи талантів доби студій, безсумнівно, усе ще існує відчуття, що час і розуміння як працюють медіа, є найважливішими для створення зірки в очах публіки.
Риси справжньої кінозірки
Від наслідувачок Мерилін Монро тієї епохи, як-от Діана Дорс і Джейн Менсфілд, до сучасного бажання знайти спадкоємця Тома Круза, традиційна ідея слави, по суті, шаблонна.
Керівники студій, шукачі талантів і кастинг-агенти намагаються повторити та імітувати унікальну та потужну присутність зірки – із різним ступенем успіху. Це не лише питання простої харизми. Але й ретельне планування кар’єри не завжди є гарантією успіху.
Найкращі зірки мають сяйво та магнетизм, а також певну самосвідомість.
Важливо мати здатність вибирати ролі, які здадуться аудиторії “відповідними” їхньому типу, але водночас будуть нетиповими – тобто дозволять досліджувати їхню гнучкість як виконавців.
Наприклад, Остін Батлер, який використовує свій образ чоловіка з реклами Мальборо та ретро-кредо від Елвіса, щоб зануритися в американу середини століття в стилі Марлона Брандо та Джеймса Діна – “Байкери”.
Чи Сідні Суїні, яка й грає на своїй сексуальності і водночас постійно веде діалог з іміджем сексбомби. Той факт, що два її майбутніх проєкти такі різні, є задумом.
Одна її роль – Джейн Фонди в майбутньому рімейку “Барбарелли”, а водночас вона співпродюсерка проєкту про явно менш гламурну Крісті Мартін, першу професійну жінку-боксера.
Водночас все перевертається з ніг на голову, коли мова заходить про параметри, які роблять кінозірку кінозіркою.
І, можливо, в цьому вся суть: це не піддається розшифруванню.
Попри те, що Пауелл не зіграв у жодній відомій франшизі, фільми з його участю показали хороші касові збори, і як повідомляє Variety, його прибутки стрімко зростають, як і прибутки Шаламе.
Шаламе заробив понад 8 мільйонів доларів за “Віллі Вонку”, а вже у майбутніх проєктах його мільйонні гонорари можуть складатися із двозначної цифри.

Чи може касовість фільмів визначатися лише їхніми іменами, як це було із Джулією Робертс, Томом Крузом чи Віллом Смітом?
Вочевидь, це більше не є точною гарантією, але, безперечно, допомагає.
Але тут можна пригадати приклад Пола Мескаля, чия “касовість”, можливо, не така стабільна, але він незабаром зіграє у “Гладіаторі 2” Рідлі Скотта, що свідчить про те, що багато нових кінозірок рухаються до прибуткового і мейнстримового успіху.
Чи то чиста харизма, чи привабливість, чи складна комбінація обох цих рис, у будь-якому разі, здається, нам пощастило спостерігати за сходженням нових зірок на великому екрані.
І факт залишається фактом: можливо, ми й не можемо чітко визначити той останній інгредієнт, який створює, кінозірку, але ми точно дізнаємося про її існування, щойно побачимо.
За матеріалами bbc.com