Таємницю Klavdia Petrivna розкрито. Пісні Соломії Опришко мають понад 10 млн прослуховувань. Що відомо про «головний музичний дебют року» і які гроші приносить її творчість

Співачку Klavdia Petrivna щомісяця слухають понад пів мільйона людей – і це лише на Spotify. Один із факторів успіху співачки – таємничість: від початку карʼєри Klavdia Petrivna зберігала інкогніто. Таємниця розкрилась 31 серпня на сольному концерті у «Палаці спорту»: артисткою виявилась 18-річна Соломія Опришко. Що відомо про співачку та які гроші їй приносить творчість?

У серпні 2023-го лейбл Nebo Music знімав кліп для свого артиста – OSTY. «Сонце. Жара. Білі хмари. Святі небеса, сміються над нами», – наспівував виконавець на майданчику пісню своєї подруги. «Він запевняв: це майбутній хіт, і нам треба познайомитися з виконавицею», – пригадує співзасновниця лейблу Катерина Шевченко. 

Перший запис Klavdia Petrivna на професійній студії відбувся у день її народження. Тоді у співачки були лише демо пісень, записаних у навушник на телефон, каже Шевченко. «У студії вона почала награвати на фортепіано мотив, саундпродюсер підхоплював, і у синергії створювалася магія», – говорить співзасновник студії звукозапису Muzika Hub Павло Стрілецький. Так стартувала робота над першим мініальбомом співачки «Бережи мене». 

Перші демозаписи Klavdia Petrivna зʼявились на TikTok у липні 2023-го, на стримінги треки співачки потрапили восени. Лише на Spotify її слухають понад 560 000 користувачів – це більше, ніж у Dorofeeva чи Yaktak на тому ж сервісі. Менеджментом співачки займається лейбл Nebo Music, а дистрибуцією пісень – лейбл Pomitni.

Щомісяця до аудиторії Klavdia Petrivna доєднується понад 50 000 підписників або постійних слухачів, каже очільник відділу дистрибуції та цифрового маркетингу лейблу Pomitni Андрій Подолян. За його даними, нині у треків Klavdia Petrivna понад 10 млн прослуховувань на всіх платформах.

Чому Klavdia Petrivna так стрімко стала популярною та які гроші їй це приносить?

Хто ти, Klavdia Petrivna? 

До 31 серпня 2024 року публіка досі не знала справжнього імені виконавиці та не бачила її обличчя. Чому така секретність? «Переймалась, як аудиторія сприйме дебютну роботу», – каже Шевченко. Клавдія Петрівна – героїня «Записок Кирпатого Мефістофеля» Володимира Винниченка. «[Співачці] сподобалось, як звучить це поєднання», – додає Шевченко. 

Питання «Хто така Klavdia Petrivna?» почало звучати частіше після 7 лютого. Тоді виконавиця отримала премію «Дебют року» за версією видання «Лірум», і на сцену по нагороду вийшла співачка Маша Кондратенко. Згодом в Instagram з’явився спільний пост Маші та Клавдії із підписом «Хто це така?». 

«Особисто з Клавдією ми не спілкувалися», – каже головний редактор «Лірум» Олексій Бондаренко. На премію він запрошував співачку через менеджмент. Ті попередили: буде сюрприз. «Який саме – я не знав і не питав, – каже Бондаренко. – Але сказав команді, щоб вони тримали камери наготові у момент, коли Клавдія отримуватиме нагороду».  

«Справжньою Клавдією Петрівною є не Маша Кондратенко, а Соломія Опришко, 18-річна студентка музичного коледжу», – заперечувало медіа «Слух» з посиланням на закритий телеграм-канал блогера Богдана Беспалова. 

Перехід із цифрового світу в реальний є найбільшим викликом для команди лейбла, казала Шевченко у березні 2024-го. «У Клавдії багато шанувальників, перед якими вона несе велику відповідальність, – каже Шевченко. – Хочеться зробити таку появу, щоб прихильники зрозуміли цінності артистки та приходили на концерти». 31 серпня 2024 року Klavdia Petrivna відкрила обличчя публіці: артисткою виявилась таки Соломія Опришко.

Чому пісні Klavdia Petrivna стали вірусними

Короткі фрагменти пісень Klavdia Petrivna завірусились у TikTok у липні 2023-го – щодня їх переглядали десятки тисяч разів. Наступного місяця виконавиця опублікувала у своєму телеграм-каналі сім демоверсій пісень. «Артисти-початківці часто завантажують свої треки в Телеграм, – каже Шевченко. – Звідти їх легко можна відвантажити на стримінгові майданчики». 

Так і сталось. Про крадіжку демоверсій пісень Klavdia Petrivna повідомила 20 вересня. У Spotify піратам навіть вдалось отримати статус «Підтверджений виконавець». «За два дні до релізу альбому «Бережи мене» неофіційні пісні видалили завдяки нашим партнерам з дистрибуції – лейблу Pomitni», – пригадує Шевченко. Ця історія додала Klavdia Petrivna ще більше уваги, вважає A&R менеджер у Pomitni Максим Комлєв.

Популярність співачки швидко вийшла за межі TikTok. Вже у вересні її пісню процитувала Перша леді України Олена Зеленська: фраза «Лікарі кажуть, що це депресія, мама каже, що я лінива» прозвучала на Третьому Саміті перших леді та джентльменів. Про співачку почали писати медіа.

Найпопулярніші пісні Klavdia Petrivna
Найпопулярніші пісні Klavdia Petrivna

Klavdia Petrivna – не єдина артистка, якій TikTok допоміг злетіти у топи чартів. Приспів треку «Гаддеміт» виконавиці Gezweirdo також завірусився, і ще до офіційної премʼєри користувачі зняли під пісню майже 20 000 відео. Унікальність кейсу Klavdia Petrivna в масштабності: замість одного треку «залетів» цілий альбом, пояснює засновник та продюсер лейблу ShowTime Music Олександр Шкуропат. 

Зіграло бажання співачки резонувати з людьми, а не робити комерційний продукт для чартів, каже Шевченко. Тоді і працюють алгоритми TikTok, впевнена вона. «Клавдія пише прості пісні про побутові речі, а все геніальне – просто, тому людям і подобається», – додає співак OSTY.

Вірусне охоплення відіграло важливу роль, переконаний Комлєв з Pomitni. На момент офіційного релізу пісень критична маса аудиторії хотіла слухати повні версії у зручному форматі, каже він.  

Скільки заробляє Klavdia Petrivna

Поки єдине джерело доходів Klavdia Petrivna – стримінги. З серпня 2023-го артистка із командою випустили 14 треків, зокрема, два мініальбоми по чотири пісні у кожному. У різний час шість пісень Klavdia Petrivna потрапляли в першу десятку чарту Apple Music, і деякі досі там, каже Шевченко.

Трек «Я тобі брехала» менш ніж за тиждень набрав мільйон переглядів на YouTube і посів першу сходинку в трендах, а в Apple Music вийшов на другу позицію, додає співзасновниця Nebo Music.

«Колись одразу п’ять треків Клавдії потрапили в топ-10 [Apple Music], – говорить Шевченко. – Можливо, одного разу в першій десятці усі треки будуть її». 

Її головна стримінгова платформа – YouTube, каже голова відділу дистрибуції та цифрового маркетингу лейблу Pomitni Андрій Подолян. YouTube відповідає за понад 50% монетизації каталогу артистки. «У поточному кварталі сподіваємося досягти загального показника 100 млн переглядів», – каже Подолян.   

Klavdia Petrivna
З Apple Music Klavdia Petrivna отримує від 25% роялті в загальному пирогу, Spotify – від 10%, свідчать дані Pomitni. Джерело даних на фото: Spotify

З Apple Music артистка отримує від 25% роялті у загальному пирогу, Spotify – від 10%, свідчать дані Pomitni. Решта зборів рівномірно розподіляється між платформами ТikТоk, META, deezer, Soundcloud, Amazon Music та TIDAL, каже Подолян.

У які гроші конвертуються прослуховування та перегляди? Йдеться про десятки тисяч доларів за квартал, каже Шевченко. Конкретну суму вона не розкриває. Трек, що потрапляє у першу трійку на стримінгах, може заробляти €7000–10 000 на місяць, каже Шкуропат. Пісня у першій десятці може заробляти €4000–5000.

За даними Best Music (вони представляють, зокрема, Monatik, Артема Пивоварова і Злату Огнєвіч), треки їхніх артистів, які потрапляли до топ-10 на цифрових платформах, могли заробити у квартал до $18 000. 

Поки найскладніше – тримати й щоразу підвищувати планку, каже Стрілецький з Muzika Hub. «Ми замахнулися дуже високо як для дебютанта», – говорить він. Klavdia Petrvina стала першою новою артисткою з часів повномасштабного вторгнення, яка «вистрілила» на всю Україну зі старту, переконаний Комлєв.

Які фактори сприяли популярності Соломії Опришко? Талант, погоджуються співрозмовники Forbes.

Бондаренко з «Лірум» говорить про помітний вайб 90-х, через який музика сприймається як щось давно знайоме – Стрілецький називає це «присмаком вінтажності». На його думку, формули хітів Klavdia Petrivna – унікальний тембр, меланхолійний настрій та хуки не лише у приспіві. «Слухач має хотіти співати пісню Клавдії, – каже Стрілецький. – Простота, відчуття простору та елегантність у всьому».

За матеріалами forbes.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вверх