У чому секрет успіху співачки Тейлор Свіфт?

П’ять цікавих фактів.

Тейлор Свіфт щороку збирає десятки мільярдів прослуховань на стримінгах, а її статки станом на 2025 рік складають $1,6 млрд. Співачка встановила кілька рекордів в історії музики, зокрема провела найкасовіший концертний тур, що приніс понад $2 млрд. Як артистка стала найбільшою світовою попзіркою? Forbes Ukraine зібрав п’ять цікавих фактів із книги «Як Тейлор Свіфт переосмислила попмузику» Роба Шеффілда, що вийшла наприкінці вересня у Vivat.

Підписала перший професійний контракт у 14 років

Свіфт виросла у родині топменеджерів. Її батьки будували кар’єру у фінансовій галузі: батько був інвестиційним банкіром, а згодом віцепрезидентом Merrill Lynch; матір – керівницею відділу маркетингу.

Музикою Свіфт зацікавилася у шість років, коли на день народження їй подарували альбом кантрі-співачки Ліенн Раймс Blue. Батьки підтримали захоплення. Свіфт почала їздити до Нью-Йорка на уроки воказу та бродвейські прослуховування. Завдяки зв’язкам батьків вона заспівала національний гімн на одному з матчів NBA, де на трибуні сидів Джей-Зі, і на Відкритому чемпіонаті США з тенісу, йдеться в книзі.

Свіфт брала участь у шоу талантів і караоке-конкурсах. З’являлася в одному барі на щотижневому конкурсі відкритого мікрофона впродовж вісімнадцяти місяців, поки не перемогла. «Навіть у дитинстві її прагнення побудувати кар’єру було таким невблаганним, що за цим страшно було спостерігати», – пише Шеффілд.

Перший демозапис із кантрі-піснями співачка зробила в 11 років, підспівуючи караоке-машині. Свіфт обійшла 12 звукозаписних лейблів, але не змогла їх зацікавити. Тоді дівчина почала вчитися грі на гітарі й писати власні пісні.

У 14 Свіфт підписала свій перший контракт на написання пісень із Sony/ATV – найбільшим музичним видавцем у світі. «Вона зробила прорив, коли компанія Maybelline помістила її пісню The Outside на компакт-диски, які дарувала своїм клієнтам», – йдеться у книзі. 

Паралельно Свіфт виступала з авторськими піснями в популярному Bluebird Cafe у місті Нешвілл, де її спів почув засновник лейблу Big Machine Records Скотт Борчетта. У 2005-му Свіфт підписала із ним перший звукозаписний контракт. Батько Свіфт інвестував у лейбл 3% акцій, зазначається в книзі.

Переосмислила попмузику 2000-х

У 2000-х, коли Свіфт тільки починала кар’єру, молоді дівчата, які писали пісні про власні почуття, були рідкістю в індустрії. «Нині це те, чим і є попмузика», – пише Шеффілд.

«[Я звикла], що пісні писалися дорослими про їхнє доросле життя, аж раптом почула, як дівчина, не надто старша за мене, співала пісню про своє життя, і та справді була хорошою», – цитує книга американську співачку Фібі Бріджерс, яку Свіфт надихнула своїм прикладом.

Дебютний альбом Свіфт записала, коли була ученицею дев’ятого класу. Вона стала авторкою чи співавторкою всіх одинадцяти пісень. Перший сингл Tim McGraw, який Свіфт почала писати на уроці математики, сягнув шостого місця в кантрі-чарті журналу Billboard.

Свіфт починала як підлітка, яка співала безпосередньо для своїх одноліток. Суперздібність співачки – знаходити драму в кожній ситуації, якою банальною та б не здавалася, йдеться в книзі. «Вона пише пісні про найкрихітніші, найпотаємніші страждання, і перетворює їх на гучні стадіонні крики», – пише Шеффілд.

Дебютний альбом Тейлор Свіфт записала, коли була ученицею дев’ятого класу. Фото Getty Images

Ніколи не брала творчої паузи

У 2024-му Свіфт стала першою артисткою, яка чотири рази виграла «Ґреммі» за «Альбом року», побивши рекорд Френка Сінатри, Пола Саймона й Стіві Вандера. Вона отримувала нагороди в 2010, 2016, 2021 та 2024 роках.

За останнє десятиліття Свіфт випустила майже триста пісень. У 2020-х співачка стала об’єктом культурної одержимості, констатує Шеффілд. У цей період Свіфт випустила сім альбомів, які посіли перше місце в музичних чартах.

«Її популярність зростає навіть тоді, коли, здавалося б, зростати вже нікуди», – пише Шеффілд. Альбом 2024-го The Tortured Poets Department не просто став найпродаванішим і найпопулярнішим альбомом співачки, а й випередив решту альбомів першої десятки року. Причому п’ять альбомів із першої десятки належали Свіфт.

Є чимало теорій, які прагнуть пояснити секрет успіху Свіфт, однак ще жодній із них цього не вдалося, вважає Шеффілд. Одна з особливостей співачки – шалений темп роботи, зазначається в книзі. За 18 років кар’єри в неї жодного разу не було творчої паузи, пише Шеффілд: «Вона просто користується якимось принципом шаленого руху вперед».

Перезаписала всі альбоми, щоб повернути права на них

У 2019-му бос Свіфт із лейбла Big Machine продав її музичний каталог Скутерові Брауну – менеджеру Каньє Веста, з яким у співачки були не надто приязні стосунки. У відповідь Свіфт оголосила про плани перезаписати свої шість альбомів. 

У музичній індустрії посміювалися з цієї ідеї Свіфт. Однак співачці не лише вдалося успішно реалізувати свій план, а й перетворити кожен новий реліз Taylor’s Version на подію, йдеться у книзі.

Перші два перезаписи (альбоми Fearless і Red) вийшли в 2021-му й стали хітами-блокбастерами. А пісня All Too Well з альбому Red у розширеній десятихвилинній версії стала найдовшим хітом номер один в історії музики, згідно з чартом Billboard. 

Співачка перезаписала альбом за альбомом, додаючи нові треки. Перезаписи звучали навіть ліпше, ніж оригінали, – і слухачі віддали перевагу їм, йдеться у книзі. «Феномен Taylor’s Version символізує непохитну прихильність Свіфт до творчої незалежності», – констатує Шеффілд.

За останнє десятиліття Тейлор Свіфт випустила майже триста пісень. Фото Getty Images

Заробила понад $2 млрд за тур

Шостий концертний тур Свіфт The Eras Tour – тригодинне шоу, яке є ретроспективою карʼєри Свіфт – став блокбастером. Перша частина туру заробила майже $850 млн касових зборів, що зробило Свіфт мільярдеркою в 2023 році. У музичній індустрії таким досягненням можуть похизуватися лише репер Jay-Z (власний капітал: $2,5 млрд) та R&B і попспівачка Ріанна ($1,4 млрд). 

Загалом тур Eras із 149 концертами на п’яти континентах зібрав понад $2 млрд від продажу квитків, ставши найуспішнішим в історії музики. За оцінками Асоціації подорожей США, американська частина туру Eras принесла економікам штатів понад $5 млрд. Лише два концерти в Денвері (Колорадо) додали до ВВП штату $140 млн, оскільки фанати в середньому витрачали $1300 на готелі, ресторани та покупки.

У травні 2025-го Свіфт оголосила, що повернула собі права на перші шість альбомів, назвавши це «втіленням найзаповітнішої мрії». На своєму сайті співачка звернулася до фанатів: «Тепер уся музика, яку я створила, належить мені».

За матеріалами forbes.ua

Вверх