Україна в моді

Піжама Марго Роббі, сукня Сабріни Карпентер та ще сім бестселерів від українських дизайнерів. Як вони стали хітами у Європі, США, Японії та Мексиці.

Перші кросівки Adidas із написом українською мовою, розшита кристалами сукня «як у Карпентер», сережки у формі колосків пшениці і ще шість речей українських брендів, що мають статус знакових. Forbes Ukraine запитав у дизайнерів, які одяг та аксесуари у період з 2022 по 2024 роки у них купували найчастіше.

Кросівки Superstar x KSENIASCHNAIDER

Продано понад 10 000 пар

Ціна: 5498 грн

Головний хіт KSENIASCHNAIDER за час великої війни – кросівки Superstar зі спільної колекції із спортивним брендом Adidas. Ця колаборація стала однією з головних подій 2023 року в українській моді.

«Ми не могли багато змінювати у дизайні, бо він запатентований і впізнаваний», – пояснює дизайнерка Ксенія Шнайдер. Проте дещо вдалося. За ідеєю співвласника бренду Антона Шнайдера замість шнурків на кросівках зʼявилися липучки, а на них – зелені неонові наліпки, що нагадують цінники. Спочатку покупці були спантеличені – писали у підтримку Adidas, намагалися зняти стикери. Дехто навіть хотів повернути гроші й обміняти взуття.

«Але зрештою люди зрозуміли пасхалку, – каже Шнайдер. – І багато хто з колекціонерів почав полювати за кросівками саме через наліпки».

Ще одна зміна – Шнайдер запропонував замінити напис Superstar на «Суперзірка». «Вперше в історії ці кросівки вийшли із написом іншою мовою – і нею стала українська», – каже Шнайдер.

Колекцію презентували глобально, за винятком Росії та Білорусі. Окрім українців, найбільше фанатів «Суперзірки» виявилось у Мексиці, каже Шнайдер. «Звідти було дуже багато позначок в Instagram», – додає вона.

Сукня з принтом сакури POUSTOVIT

фото надано дизайнерами

Продано приблизно 100 одиниць

Ціна: €520

Хіт бренду POUSTOVIT – жовта сукня, прикрашена принтом сакури. Така сама модель існує й у блакитному відтінку. Колористика вдало зрезонувала із трендом на все українське. «Після початку повномасштабного вторгнення ми отримали багато фідбеку, що ця сукня асоціюється зі світлом, відродженням та внутрішньою силою», – розповідає Лілія Пустовіт.

Сукня стала символом підтримки України у світі, додає дизайнерка. Для неї стало сюрпризом те, наскільки активно модель купували у європейських поп-апах. Інші канали продажу – сайт та флагманський магазин у Києві.

Сумка ZIP BAG LITKOVSKA

фото надано дизайнерами

Продано приблизно 300 одиниць

Ціна: €725

«Мені резонує ідея: все, що нас оточує, навіть ми самі, утворює безкінечну кількість комбінацій, які без прямого наміру породжують дива, – каже дизайнерка Лілія Літковська. – Так сталося й зі створенням цієї сумки».

ZIP BAG – сумка-трансформер: вона може змінювати форму від класичної моделі через плече до шопера. Дизайн розробила команда LITKOVSKA на київському Подолі, а виробляють сумку партнери бренду у Дніпрі. Як і кожен виріб LITKOVSKA, всередині аксесуар має вишите послання: «From war zone with peace».

«Неочікуваним стало те, що ZIP BAG стала популярною і серед чоловіків», – розповідає Літковська. Але основні покупці сумки все-таки жінки: клієнтки 20 магазинів у Японії, де представлено LITKOVSKA, та європейських ритейлерів, наприклад, Dover Street Market у Лондоні та L’ECLAIREUR у Парижі.

Каблучки з колекції Love Guzema Fine Jewelry

фото надано дизайнерами

Продано 2500 одиниць у період з 2023 по 2024 роки

Ціна: 14 900 грн (золота каблучка без діамантів)

Колекція Love – незмінний бестселер Guzema Fine Jewelry, каже засновниця бренду Валерія Гузема. Найпопулярніші продукти з лінійки – кольє та каблучки. З 2023 по 2024 роки було продано до 6000 предметів із колекції, 40% продажів – це кільця.

Однаково часто обирають каблучки із чистого золота та інкрустовані діамантами – версію із коштовним камінням у лінійку додали у 2024 році. «Модель популярна серед покупців і в Україні, і в Америці», – каже Гузема. У грудні 2024 року поп-ап-магазин бренду відкрився у Нью-Йорку, а онлайн-продажі в Америці стартували за півтора року до цього.

«Дедалі частіше цю прикрасу обирають не лише чоловіки, аби зізнатися у своїх почуттях, а й жінки – як прояв любові до самої себе», – розповідає Гузема. Загалом у Guzema Fine Jewelry 60% покупок роблять жінки, 40% – чоловіки.

Усі прикраси бренду виготовляють ювеліри у Києві вручну. Основні канали продажів – офіційний сайт і три бутики у Києві та Львові.

Вʼязана біні Ruslan Baginskiy

фото надано дизайнерами

Продано тисячі екземплярів

Ціна: 8580 грн

Ruslan Baginskiy – можливо, найвідоміший український бренд за кордоном. У 2025 році він «захопив» французький універмаг Galeries Lafayette: там з’явились магазин, поп-ап та вітрини авторства засновника бренду Руслана Багінського.

У списку їхніх хітів – капелюх-трансформер, бейсболки, кепки. Але головний бестселер – вʼязана шапка біні.

«Гадаю, перший спогад про головні убори у кожного з нас – зимова шапка, – каже Багінський. – Я розумів, що бренд головних уборів не може існувати без такої ключової речі, але хотів, аби зимова шапка нарешті стала улюбленою».

Біні – універсальний аксесуар. Цей силует личить усім, не потребує точного знання розміру голови та має велику кольорову гаму. В Україні шапку можна придбати онлайн, у магазинах бренду та в ЦУМі, а міжнародні клієнти найчастіше купують біні на офіційному сайті Ruslan Baginskiy та у магазині в Galeries Lafayette.

«До нас звернулися костюм-дизайнери одного з найпопулярніших серіалів Netflix із запитом на біні, – каже Багінський. – Поки що не можемо розкривати деталей, але із нетерпінням чекаємо прем’єри четвертого сезону». У списку найпопулярніших серіалів стримінгу, четверті сезони яких мають вийти незабаром, – костюмована драма «Бріджертони» та молодіжне шоу «Джинні та Джорджія».

Шовковий костюм GASANOVA

фото надано дизайнерами

Продано понад 1000 комплектів лише влітку 2025 року

Ціна: 16 000 грн (за сорочку та брюки)

У 2018 році дизайнерка Ельвіра Гасанова поставила собі за мету розробити модель одягу, що була б одночасно комфортною та естетичною. Так зʼявилися шовкові сорочка та брюки, які згодом стали найхітовішим образом GASANOVA.

«У костюмі однаково добре подорожувати, відвідувати світські заходи, зустрічати друзів, працювати чи навіть вийти по хліб», – каже Гасанова.

У костюма дві версії: оригінальна, із монограмою бренду, та оновлена – із вишитою G та зміненою формою сорочки. Інтерес до костюма – всесвітній. Коли у ньому почали виходити інфлюенсери, GASANOVA отримав хвилю замовлень зі США та Об’єднаних Арабських Еміратів, хоча не проводив там активної реклами.

Піжама з пірʼям Party Pajamas Sleeper

фото надано дизайнерами

Продається майже 500 одиниць на рік тільки у чорному кольорі

Ціна: 13 800 грн

Шовкова піжама зі знімним пір’ям Party Pajama зʼявилася в асортименті Sleeper 2018 року. «Ми хотіли створити щось особливе для святкового періоду – коли збираєшся з родиною на Новий рік та Різдво, або просто відпочиваєш удома», – розповідає співзасновниця Sleeper Ася Вареца.

Відтоді піжама залишається флагманом бренду. Її вдягала Марго Роббі на промотур фільму «Барбі», у ній з’являлася героїня серіалу «І просто так…» Шарлотта Йорк, її обирали селебріті – акторка Брі Ларсон, інфлюенсерка Кортні Кардаш’ян, модель Кейт Мосс.

Секрет популярності Party Pajama? Вона поєднує комфорт і урочистий настрій, вважає Вареца. Попит на модель завжди високий, особливо у святковий сезон. «Був період, коли ми не встигали поповнювати запаси, – каже підприємниця. – Зараз намагаємося завжди тримати у наявності класичні кольори – чорний і білий».

Сережки з серії «Колоски» Bevza

фото надано дизайнерами

Продано понад 5000 пар

Ціна: 8750 грн

Презентація колекції «Колоски» бренду BEVZA відбулася на подіумі тижня моди у Нью-Йорку у 2018 році, але всесвітнє визнання прийшло до неї після повномасштабного вторгнення. «Попит зріс серед індивідуальних клієнтів та у B2B-сегменті, – каже дизайнерка Світлана Бевза. – Прикраси почали активно замовляти по всьому світу – зі США, Європи».

Після 24 лютого у багатьох зʼявилася потреба носити речі з глибоким змістом, каже дизайнерка. Сережки-колоски, що повторюють форму стеблини пшениці, стали символом любові до України. Вони підкорили не лише патріотів – «колоски» стали хітом продажу й у магазині в Канзасі, розповідають у бренді.

Корсетна сукня із вирізом у формі серця FROLOV

Продано понад 100 одиниць

Ціна: 139 440 грн

У квітні 2023 року співачка Сабріна Карпентер виступала на арені Greek Theater у Лос-Анджелесі перед тисячами слухачів. На ній була розшита кристалами рожева мінісукня від дизайнера Івана Фролова. Виступ Карпентер миттєво зробив сукню культовою. «Це наш бестселер – можливо, не за кількістю проданих одиниць, але точно за прибутком», – каже Фролов.

Карпентер замовила таку саму модель у різних кольорах – блакитному, чорному, червоному, жовтому. «Вони надзвичайно комфортні – я дуже добре почуваюсь у них на сцені», – розповідала співачка в одному з інтерв’ю.

«Це гарний приклад успішного інфлюенс-маркетингу, – говорить Фролов. – Фани полюбили сукню, вона почала асоціюватись із Сабріною». Уже два роки поспіль на Геловін прихильники співачки роблять таку сукню самостійно та публікують у соцмережах, розповідає дизайнер.

Головний канал продажів сукні «як у Карпентер» – онлайн. На офіційному сайті вона представлена у чорному, рожевому і жовтому кольорах.

За матеріалами forbes.ua

Вверх