Як медіа монетизують новини і хто ще у лідерах?

$1 за 1000 переглядів. За шість місяців «24 канал» заробив у YouTube близько $1,6 млн, ТСН – $444000.

Українські новинні медіа навчились заробляти у YouTube. Лідери на кшталт «24 каналу» та ТСН публікують десятки відео щодня, перетворюючи платформу на важливе джерело доходу. Які відеоформати приносять найбільше.

Десять найбільших інформаційних YouTube-каналів заробили на новинному контенті в YouTube близько $4 млн за перше півріччя 2025-го. Такі дані наводить Tyshchuk Digital Hub – офіційний партнер YouTube, який допомагає брендам розвивати контент на платформі.

«Лідер серед усіх медіа – «24 канал», зазначає СЕО агенції Ольга Тищук. – За січень–червень він зібрав понад 1,8 млрд переглядів, що могло принести каналу $1,6 млн». 

Монетизація YouTube стала основою для заробітку багатьох каналів, говорить Тищук.

Хто у лідерах і що приносить їм гроші?

Контент, який працює

До масової появи в диджитал медіа привело повномасштабне вторгнення, яке зламало старі правила телеринку, пояснює власник агенції svitlo.film Антон Світличний. 

Більшість переглядів канал отримує з довгих відео, розповідає Head of Digital «24 каналу» Денис Зеленов. «Маємо багато тестових чи пілотних проєктів не лише у новинній тематиці», – додає він. 

За останні півтора року команда «24 каналу» запустила 20-30 нових YouTube-каналів, зокрема маленькі, які, умовно, веде редактор на чверть ставки. За словами Зеленова, якщо канал показує результат, до нього докладають більше зусиль, а контент масштабують.

Середній дохід на ринку в Україні за 1000 переглядів (RPM) довгих відео на YouTube – $0,95, Shorts – $0,05, на прямих ефірах можна заробити $1,35, каже Тищук. 

У деяких каналів показники вищі. Наприклад, на довгих відео «24 канал» отримує $1,08 за 1000 переглядів, «5 канал» – $1,27, а на прямих ефірах ТСН отримує $2,2, за даними Тищук. Зеленов із «24 канал» підтверджує порядок цифр. Інші канали відмовились підтвердити дані або не відреагували на запити.

«Не хочу, щоб складалося враження, ніби телебачення на YouTube заробляє шалені гроші», – зауважує керівник департаменту діджитал-медіа телеканалу «Прямий» Ігор Гончарук. Причина – висока вартість виробництва. Студія, ньюзрум, рахунки, зарплати команд, пояснює Гончарук. 

«Прямий» займає четверте місце за виторгом у Youtube серед новинних каналів, за даними Тищук. Головний продукт каналу – довгі відео від 15 хвилин.

Інфографіка – Аліна Кіптик Фото інфографіка Аліна Кохан

Більше відео – більше заробіток

Більшість новинних каналів роблять ставку на кількість контенту, говорить Світличний. На 15 серпня 2025-го «24 канал» від початку року на своєму каналі оприлюднив 28 665 відео (в середньому – 126 на день), за даними SubSub. Для порівняння, Zaxid.net опублікував 14 734 ролики за рік, ТСН – 13 923 відео. 

«Оформлення відео новинних каналів навряд чи має щось спільне з класичною журналістикою, – вважає Світличний. – Це більше про намагання будь-якими способами залучити глядача до перегляду свого відео та заробити на цьому гроші, навіть якщо обкладинка та заголовок до відео не передають суті того, що в ньому відбувається».

Прогнозувати зростання доходів на YouTube важко – все залежить від геополітики та економіки, говорить Зеленов. 

Інтеграції, ефіри та короткий формат

Серед додаткових форм монетизації – інтеграції в ролики статичного зображення на початку відео до 5 секунд. «З прямою рекламою бренди в новини майже не заходять – не хочуть асоціюватися з новинним контентом», – пояснює Зеленов. За його словами, у лайфстайл чи спорті ситуація краща, хоча ринок все одно не дуже активний. 

Формат Shorts також може монетизуватися через прямі продажі – графічні плашки, логотипи, анімаційні ефекти продукції, додає Зеленов. Та прибуток на українській аудиторії невеликий. Наприклад, канал про шоубіз групи «24 каналу» публікує лише Shorts (чотири-пʼять відео на день), але на 7,2 млн відео за 28 днів заробив лише $230, розповідає Зеленов.

Короткі та прямі трансляції – працюють найгірше, говорить Гончарук із «Прямого». Причина – Shorts дають перегляди, але майже не монетизуються, а трансляції вже втратили актуальність. 

Попри низький потенціал для доходу, Shorts – найпопулярніший формат контенту в Україні, випливає з дослідження Tyshchuk Digital Hub. Серед 100 найпопулярніших відео липня – лише 20 довгих, решта – короткі. ТСН, Новини.Live, Цензор.нет випускали більше Shorts, ніж довгих і Live-відео. 

«Якщо хочете серйозно заробляти на коротких відео – потрібно працювати на міжнародну аудиторію», – говорить Зеленов. На деяких каналах медіагрупи Shorts приносять $0,7-0,8 за 1000 переглядів – майже як довгі відео в Україні, додає він.

За матеріалами forbes.ua

Вверх