Перший тизер екшн-трилеру «Кіллхаус» про рятувальну операцію спецпідрозділів ГУР і 3-ї ОШБр зібрав близько 8 млн переглядів, каже режисер фільму Любомир Левицький. Реліз стрічки заплановано на осінь 2025 року. Який бюджет «Кіллхауса» та на який бокс-офіс розраховують автори?
У грудні 2022 року в Youtube відбулась премʼєра документального фільму «Йди за мною». Стрічка розповідала про операцію 93-ї бригади «Холодний Яр» під Ізюмом влітку 2022-го – захисники врятували родину з Бахмуту, що вивозила батьків із прифронтових територій.
Тоді в режисера фільму Любомира Левицького зʼявилась ідея зняти про ці події художню стрічку. У «Кіллхаусі», премʼєра якого запланована на осінь 2025 року, батьків «замінила» донька, а 93-тю бригаду – 3-тя Окрема штурмова бригада та ГУР.
Тизер фільму «Кіллхаус» Любомира Левицького про спецоперацію ГУР та 3-ї ОШБр
Левицький не вперше співпрацює з 3-ю ОШБр. Його документальна стрічка про бійців бригади «Ми були рекрутами» вийшла в прокат у травні 2024-го та зібрала 5,2 млн грн. Для порівняння, бокс-офіс оскароносного «20 днів у Маріуполі» – 8,5 млн грн.
Орієнтовний бюджет «Кіллхаус» – $800 000, оптимістичний прогноз зборів – 120 млн грн, каже Левицький. Як він досягатиме мети?
Інтерв’ю скорочено і відредаговано для зрозумілості.
Сценарій фільму написано за мотивами реальної історії. Що з сюжету було насправді, а що – вимисел?
У реальності українська пара їхала з Бахмуту, щоб евакуювати батьків із зони бойових дій, але поблизу Ізюма потрапила під обстріл російських військових. Я вирішив розширити історію та подумав: «Що, як наша пара їхатиме не за батьками, а за донькою, яку викрали росіяни?». Є багато історій, коли у людей при виїзді з окупації просто забирали дітей.
Також я ввів у фільм дві паралельні лінії: молодого військового, який втрачає батька під час одного зі штурмів і бажає помсти, та американського журналіста, який робить репортажі з фронту. Ворог підозрює американця в роботі на ЦРУ, тож ставить ультиматум: обміняти дівчинку на журналіста.

Що ви хочете донести глядачам?
Привернути увагу міжнародної спільноти до викрадення українських дітей. Показати, які класні і професійні українські військові та спецслужби. Мотивувати західний світ.
Захід вихований на історіях про супергероїв. Якщо ми покажемо їм героїчний, але реалістичний вайб українських військових, зможемо сформувати такі наративи і здобути більшу підтримку.
На якому етапі зараз робота над фільмом?
Ми зняли декілька сцен і мікросцени для тизера. Зйомки основної частини заплановані на весну, бо нам потрібна зелена природа. Влітку буде монтаж і постпродакшн, а вийде фільм восени 2025 року.
Де проходять зйомки?
Тизер зафільмований у Київській області. А взагалі, ми плануємо виїзди на схід. Думаю, це буде Харківщина або щось ближче до локації, де відбувалися реальні події. Можливо, трохи змінимо місце, але зніматимемо там, бо не знайдемо ніде такої автентики.

Звідки ви залучаєте фінансування?
Третина – інвестиції зі 100% поверненням коштів і дивідендами. Ми обіцяємо 20–25% річних від суми вкладень. Я оцінюю, скільки може зібрати фільм при найгіршому сценарії, тому інвестиційний пакет буде близько $300 000. Більше не можу взяти – буде складно повертати.
Ще є партнери, залучені на рівні колаборації в продакт-плейсменті. Зараз головний стратегічний партнер – Work.ua. До нас приєднується «Дарниця», і хочемо залучити третю компанію. Можливо, це буде якийсь безпековий бренд. Такий пакет складатиме 30–40% бюджету.
І ще третину ми розраховуємо отримати від Держкіно. Чекаємо на відповідь, підтримають нас чи ні. Якщо ні, Work.ua візьме на себе ці зобов’язання.
Який бюджет фільму?
Приблизно $800 000.

Що у виробництві фільму потребує найбільше коштів?
Найбільша частина витрат – логістика, оренда обладнання та транспорту для техніки. Це, в середньому, з’їдає десь до 40% бюджету. Друге – піротехнічна частина: робота з вибухами, вогнепальною зброєю, ефектами на майданчику. Вони забирають ще близько 20%.
Третє – комп’ютерна графіка. Це теж досить дорого, але в «Кіллхаус» я планую багато знімати наживо. Левова частка комп’ютерної графіки буде пов’язана з роботою героїв із дронами, і ми хочемо класно це показати.
Скільки ви вже витратили на зйомки?
На сьогодні – майже 2 млн грн.
Ви згадували найгірший сценарій зборів. Скільки може становити найменший і найбільший бокс-офіс «Кіллхауса»?
Цей прогноз базується на схожих українських фільмах, які були в кінопрокаті. За песимістичного сценарію ми зберемо близько 50 млн грн. За оптимістичного – 110–120 млн грн.
На касові збори впливають два фактори: якість фільму та правильно побудована промокампанія. Ми починаємо її зараз.

Що саме це буде?
Це той же тизер, який ми нещодавно презентували. З різних джерел за перші три дні ми зібрали близько 8 млн переглядів. Це хороший сигнал, що людям цікаво.
Наступний етап – перший трейлер. За правилами, нам потрібно вже в лютому дати якийсь трейлер чи матеріал, щоб підтримувати інтерес до назви.
Ви залучили до зйомок військових і ветеранів ГУР та 3-ї ОШБр. Чому обрали саме ці підрозділи?
Це частково результат нашої попередньої співпраці з Третьою штурмовою у фільмі «Ми були рекрутами». Але я не міг залишатися лише з ними, бо це було б несправедливо по відношенню до інших підрозділів.
Оскільки у фільмі багато агентурної роботи та розвідки, я поспілкувався з керівництвом ГУР, і їм сподобалася ця ідея. Але в нас ще дуже багато крутих підрозділів. Можливо, не все одразу, та я дуже хочу показати якомога більше суперових українських бійців.
За матеріалами forbes.ua