“Азов” створив застосунок 4308: навіщо він бригаді та які плани на монетизацію

Розробники розглядають продаж застосунку західним військовим формуванням.

12 бригада спеціального призначення “Азов” випустила власний застосунок “4308”, на який витратила пів року. “Один айтівець самостійно зробив front і back end”, – каже керівник розробки Микита на позивний Гонщик.

Ініціатива пішла від командування – шукали ефективний спосіб зв’язку зі своїми військовими. За понад тиждень застосунок завантажили близько 5000 людей.

Скільки грошей пішло на розробку, яких функцій чекати згодом та як планують заробити на застосунку, щоб підтримувати бригаду?

Микита пройшов ротацію у Серебрянському лісі, Торецьку та Нью-Йорку і займався забезпеченням батальйону. Після цього командування змінило його функції й призначило керувати розробкою мобільного застосунку.

Керівництву потрібен був канал комунікацій від бригади до військовослужбовців, рішенням став “4308”.

Інший сегмент аудиторії застосунку – цивільні, які слідкують за життям і досягненнями бригади. “Нам важливо показувати інформацію назовні та залучати підтримку суспільства”, – каже Гонщик.

Зараз “4308” завантажили близько 5000 людей: 2000 “азовців” і 3000 цивільних.

Що корисного є в застосунку

Інтерфейс “4308” поділений на чотири розділи: новини, база знань, магазин і кабінет. Перший присвячений основним подіям корпусу та бригади, є анонси вишколів, зборів, бойові результати.

У базі знань – інформація про роботу корпусу й бригади. Як вони влаштовані, умови рекрутингу, дані з медичної та соціальної служб, робота культурного й освітнього напрямків тощо.

Інтерфейс "4308" (Скріншот застосунку)
Інтерфейс “4308” (Скриншот застосунку)

Тут є і закрита інформація, яка доступна лише для авторизованих бійців. Це контактна інформація внутрішніх служб та деякі новини – інформація не сенситивна, щоби хвилюватися через витік, але й не потрібна цивільним. Так само лише “азовцям” доступна крамниця з мерчем бригади.

Авторизовані військові також можуть отримувати адресні сповіщення. “Ми не маємо інформації щодо конкретних службовців, але можемо надсилати їх певним групам користувачів. Це внутрішньобригадні анонси, вакансії тощо”, – пояснює керівник розробки.

Один розробник, нуль вкладень

Доступ до закритої інформації з’являється після входу через Дія.Підпис. Певні дані з нього показують, чи є людина чинним військовослужбовцем бригади. Микита додає, що витік даних практично неможливий без людського фактора – це висновок залучених зовнішніх консультантів з безпеки.

Для додаткової захищеності заборонили авторизацію з кількох девайсів, а через якийсь час користувачу треба знову зайти з Дія.Підписом.

На майбутнє розглядають додаткову перевірку на смартфоні – на кшталт Face ID чи відбитку пальця. Проте зараз немає настільки чутливих функцій, які б виправдали ці нововведення.

Розробка тривала пів року. На фултаймі працював один айтівець Максим, якого перевели з іншого підрозділу. Також до роботи долучилися спеціалісти з компанії Railsware – їхні архітектори рішень, DevOps-інженери та фахівці з безпеки консультували розробників і проводили аудит застосунку.

Звідти ж залучили дизайнера. Наповненням займалися контент-менеджери “Азову”, які збирали інформацію з різних служб. Деякі з них напряму оновлюють контент, наприклад група рекрутингу.

Як зароблятимуть на “4308”

Для запуску бригада не залучала коштів донорів і партнерів, йдеться в анонсі. Також не вкладала в нього власних грошей. “Єдине, на що витрачали кошти, – це сервери”, – уточнює керівник розробки. Додає, що йдеться про сотні доларів на місяць, ці сервери спонсорує партнерська компанія.

Розробники планують додати в крамницю товари для цивільних, заробіток із яких йтиме на забезпечення бригади. Також готується щільна інтеграція з відділом фандрейзингу Азов.One.

“Струм” – підписку на підтримку бригади – збираються використати як інструмент авторизації для цивільних, щоб вони могли отримати доступ до закритого контенту.

Також Гонщик додає, що в перспективі продукт можуть продавати за кордон за концепцією white label (коли організація після купівлі може випускати його під своїм брендом). Зараз у бригаді вивчають цю можливість.

Чого чекати далі

У наступних версіях розробники планують розширити функціональність магазину: додати спеціальні ціни та ексклюзивні пропозиції для військовослужбовців від бренду “4308”.

“Багато речей з лімітованих колекцій хлопці не встигали купити, бо перебували на позиціях в дні релізу”, – цю проблему хочуть вирішити розробники.

Також для військових планують створити каталог знижок на товари й послуги українських бізнесів. Заявки від компаній вже приходять до бригади. Цивільним, які дотичні до “Азову”, але не служать тут, хочуть дати доступ до певного ексклюзивного контенту.

За матеріалами tech.liga.net

Вверх