Міністр освіти Оксен Лісовий в інтерв’ю NV описав негативні наслідки дистанційного навчання для українських школярів.
В інтерв’ю NV Лісовий наголосив на необхідності повернути якомога більшу кількість дітей до очного навчання та розповів, що наразі дистанційно навчаються 900 тисяч українських школярів.
«Дистанційне навчання, на жаль, не завжди забезпечує відповідну якість. І це доведено не лише досвідом України, але й досвідом багатьох країн, які пройшли через ковідний період і сьогодні аналізують його наслідки. Україна також пройшла міжнародне дослідження PISA, зробила це прямо під час активної фази війни, і ми бачимо в загальній динаміці падіння опанування навичок учнями. Падіння відбулося в багатьох країнах, що брали участь в дослідженні, ми — частина цього негативного тренду. В нашому випадку на падіння продовжує впливати війна та неможливість вивести всіх дітей в офлайн», — пояснив міністр.
За його словами, в Україні є освітні втрати внаслідок дистанційного навчання — відставання загалом по країні учнів від того, що вони мають засвоїти на своєму етапі навчання.
«Втрати ми оцінюємо в середньому у півтора роки, ми також маємо освітні розриви — наприклад, помітну різницю між якістю освіти в місті та в сільській місцевості. Загалом по країні значне відставання учнів в читацьких навичках як навичках розуміння та аналізу тексту. Ми маємо відставання в природничих дисциплінах і математиці. В селі ці відставання більші, ніж в містах», — сказав Лісовий.
Він також зауважив, що в сільській місцевості дівчата відстають у навчанні більше за хлопців, особливо у природничих дисциплінах.
«Ми бачимо і визнаємо ці проблеми, і вони потребують ряду політик для вирішення», — додав міністр.
За словами Лісового, через фінансові обмеження Україна не може собі дозволити запустити велику національну програму подолання втрат та розривів, як роблять у Європі, створюючи малі навчальні групи та запроваджуючи індивідуальні заняття з учнями.
«Те, що ми можемо собі дозволити, — це додаткове онлайн-навчання. Зараз разом з громадськими організаціями, деякими депутатами-ентузіастами ми готуємо платформу подолання освітніх втрат, яка дозволить дотягувати знання дітей в онлайн-режимі», — повідомив міністр.
Він запевнив, що рівень освіти в Україні можна підвищити до загальоєвропейського, враховуючи те, «що ряд шкіл в містах справляються, і учні показують результати в PISA не нижче результатів, які показують їх однолітки в Німеччині чи Британії».
У грудні 2023 року засновниця громадської організації Освіторія та Новопечерської школи Зоя Литвин розповіла про результати в Україні найголовнішого світового дослідження якості освіти різних країн PISA.
За її словами, воно показало, що діти з сіл відстають з математики на 4 роки, а з читання з розумінням — на 5. Результати дітей з великих міст майже не змінились, а подекуди й виросли.
Литвин зауважила, що найменше українські школярі втратили в якості освіти з математики, результати з якої і до того були невисокі, погіршились навички з природничо-наукових дисциплін, але «найсумніше справи йдуть з читанням з розумінням».
«Вражаюча цифра — 41% 15-річних підлітків не опанували читання з розумінням на базовому рівні, а це запорука якісного навчання надалі. У 2018 році у нас було 25% таких дітей. З математики базового рівня в Україні досягли лише 58% 15-річних дітей. Наші діти відстають від учнів з розвинених країн OECD на приблизно 1,5 роки з математики та природничо-наукових дисциплін», — написала вона у своєму блозі.
За матеріалами nv.ua