Міноборони та Мінцифри розробляють застосунок для військовослужбовців Армія+. Сервіс допоможе відмовитись від паперової тяганини, міститиме довідкову інформацію та індивідуальні дані кожного бійця.
Команда IT-фахівців Міноборони разом з Мінцифри розробляють мобільний застосунок Армія+, йдеться в заяві військового відомства. Запуск заплановано на літо. Міністр оборони Рустем Умєров оголосив, що новий застосунок стане відповіддю на постійні скарги бійців щодо заповнення паперових журналів і безкінечних рапортів.
Заступниця міністра оборони з питань цифрового розвитку Катерина Черногоренко розповіла NV Бізнес, що вони врахували потреби військовослужбовців і навіть проводили фокус-групи під час розробки застосунку.
«Ми прагнемо зробити цифрову революцію серед державних органів і Армія+ — наш головний інструмент для цього. Це застосунок, що розробляється військовими та для військових», — стверджує вона.
Що українські захисники побачать у новому застосунку від МО та як міністерство планує запобігати витоку даних?
Хто розробляє застосунок
Власником системи буде Міноборони. Над застосунком Армія+ працюють чотири команди, це понад 100 людей. Міністерство планує їх підсилювати через нестачу часу — яка компанія буде залучена до розробки, не визначилися. Розглядають залучення приватного сектору «як опцію».
Наявний функціонал розроблено власними ресурсами МО та Генштабу. Щоб завершити роботу над застосунком, міністерство залучатиме додаткові ресурси. Наразі невідомо, це фінансуватиметься держбюджетом, донорською допомогою чи міжнародною технічною допомогою. Це питання поки доопрацьовується.
Що буде в Армії+
Перша функціональність, навколо якої будуть народжуватися всі інші сервіси — військове ID, тобто електронне посвідчення військового. Воно також буде ключем до цифрової зброї, зокрема систем ситуаційної обізнаності, додаткових розвідданих для виконання бойових задач.
Також у застосунку передбачено електронний рапорт. Будь-яке звернення до командира, яке проводиться через паперову заяву та направляється на розгляд, займає багато часу. У МО хочуть зробити електронний рапорт у декілька кліків і додати можливість контролювати зворотний зв’язок за ним.
Крім цього, Армія+ міститиме системи зворотного зв’язку: можна буде відправити будь-який запит, або типовий, або індивідуальний, який сформувався військовослужбовцем. Умєров анонсував, що таким чином військовослужбовці зможуть надати відгук щодо служби, скарги та ідеї. Черногоренко також розповіла, що Міноборони для ухвалення управлінських рішень буде проводити опитування через застосунок.
Індивідуальні звернення, для яких зараз функціонує гаряча лінія, будуть обробляти через CRM-систему. Хто реагуватиме на цю інформацію, у міністерстві не конкретизували.
У наступних релізах користувачі зможуть бачити свою зарплатню та рахувати дні до відпустки.
Крім цього, Армія+ міститиме базу знань. Це, за задумом міністерства, має дати бійцям можливість «звернутися до інтелектуального надбання, яке народжене цією війною».
Ця база знань міститиме підказки та лайфгаки, приміром, для оператора БПЛА — як підібрати позицію, яку антену використовувати тощо. Також будуть інформаційні курси, наприклад, про користування системою ситуаційної обізнаності. Це допоможе не витрачати час і не скупчувати в одному місці велику кількість військових, відзначили у МО.
Курси у застосунку, серед іншого, допомагатимуть бійцям розібратися з Кропивою (системою для управління військами тактичного рівня), з балістичним калькулятором, з Дельтою (системою ситуаційної обізнаності) тощо.
«Суть бази знань — досвідом та знаннями, що здобули наші військові під час війни, мають користуватися всі інші, аби не повторювати помилок. Зараз наша країна пише нові доктрини з правил ведення бою, нових підходів і застосування тих чи інших засобів», — розповіла Черногоренко.
Захист даних
Застосунок для військовослужбовців є специфічним продуктом, який розрахований не на широкі маси споживачів. На системному рівні розробники «максимально використають різні технічні рішення для захисту інформації», запевнили у МО.
Для захисту інформації у МО розглядають кілька сценаріїв — від додаткових методів аутентифікації військових при логуванні до практик mobile device management (дистанційного користування доступом). Тобто надання адміністраторами застосунку доступу до військових карт лише декільком людям.
У разі потрапляння військовослужбовця в полон командир повинен оперативно повідомити про це — і адміністратор відрізає доступ до карт чи будь-якої іншої чутливої інформації.
У разі зламу сервісу чи витоку даних передбачається відповідальність конкретної людини. І також системна, якщо до витоку буде причетним адміністратор чи інші посадові особи.
Черногоренко додала, що аудиторію застосунку будуть інформувати про стандартні правила інфогігієни.
Паперів більше не буде?
За поточним планом міністерства, поки що можливість оформлювати доступні у застосунку документи на папері залишиться. У МО прагнуть заохотити військових переходити до користування функціоналом за власним бажанням і через зручність.
Передбачається, що це будуть поступові процеси, унаслідок яких із часом міністерство прийде до повної відмови від паперових документів, окрім критично важливих.
Наразі у військовому відомстві заявляють, що зменшення кількості документів і відмова від «паперової» армії — один з головних пріоритетів Міноборони.
За матеріалами biz.nv.ua