Щогодинні поїзди Київ-Львів та 11 нових потягів. Як зміниться графік Укрзалізниці з 14 грудня

У новому графіку руху на 2025-2026 роки, який запрацює вже з 14 грудня, з’явиться одразу вісім нових міжнародних сполучень та три внутрішніх. Про це йшлося під час презентації нового графіку пасажирського руху на 2026-ий. Компанія вперше запровадить щогодинний рух поїздів за маршрутом Київ-Львів.

Київ-Львів: деталі 

Тактовий рух. З 14 грудня на найпопулярнішому напрямку Київ – Львів – Київ запроваджується тактовий рух: поїзди курсуватимуть щогодини за стабільним і повторюваним розкладом. Переважна більшість рейсів будуть цілорічними, з кількома виключеннями у позапіковий період.

Це дозволяє рівномірно розподілити пасажиропотік та зменшити пікові навантаження. Поїзди відправлятимуться переважно о :05-й хвилині кожної години (6:05, 7:05 … 23:05), що робить розклад максимально передбачуваним.

Така система добре знайома пасажирам Німеччини, Австрії та Нідерландів, а в Україні вже успішно працює на Kyiv City Express, пояснив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський. У перспективі планується впровадження гнучких квитків (коли пасажир купляє квиток на напрямок, а не на конкретний рейс, та сам обирає зручний час відправлення).

«Якщо ця механіка зайде, будемо поширювати її на інші напрями», — додав Перцовський.

Розширення сполучення. У новому графіку пропозицію місць у пікові періоди збільшать на 20%. Загалом у 2026 році Укрзалізниця додасть 2,2 млн місць без збільшення парку вагонів – лише за рахунок обігових рейсів, прискорення та кращих стиковок. Ціль – 10 600 пасажирів на один вагон на рік, заявив Перцовський.

Ключові оновлення у внутрішньому сполученні:

  • Новий поїзд №47/48 Барвінкове – Чоп. Додатковий рейс для прифронтової Донеччини (тимчасова кінцева станція – Барвінкове). Забезпечує пряме сполучення до реабілітаційних центрів у Сколе, Славсько, Перечин, Мукачево та міжнародного хабу в Чопі з пересадками на Європу.
  • Новий поїзд №33/34 Кривий Ріг – Івано-Франківськ. Пряме сполучення центральних регіонів з Прикарпаттям та туристичними локаціями заходу України.
  • Подовжений маршрут поїзда №113/114 Харків – Ужгород. Рейс тепер доходить до Закарпаття. Пряме сполучення для мешканців Житомира, Олевська, Сарн, Рафалівки та інших станцій маршруту до Славська й Ужгорода. Збережено сполучення з Харківщиною та Сумщиною.
  • Загалом у напрямку гірських курортів і реабілітаційних центрів у новому графіку передбачено понад 43 рейси, більше половини яких – з прифронтових областей.

Ключові оновлення у міжнародному сполученні:

  • У 2026 році кількість міжнародних потягів має зрости на 40% — до 28. Це має наростити пропозицію міжнародних квитків на 1,23 млн.
  • Серед ключових планів УЗ — розширити сполучення з Німеччиною, оскільки туди виїхало найбільше українських громадян за час війни, зазначив Перцовський.
  • Нові пересадкові маршрути: Київ – Берлін (щоденні нічні поїзди, зручне та регулярне сполучення); Харків – Берлін: поїзд, що проходить через п’ять країн; Київ -Лейпциг та Київ – Мюнхен.
  • Також передбачені зміни на напрямі Київ – Варшава. Відправлення з Києва відбуватиметься о 19:51, прибуття до Варшави – о 09:43. З Варшави поїзд вирушатиме о 18:41. До Києва прибуватиме о 09:49.
  • Продаж квитків за новим розкладом на дати після 14 грудня вже відкрито в застосунку «Укрзалізниці», на сайті booking.uz.gov.ua та в касах.

Також стало відомо, що у деяких поїздах з січня запрацює прискорений прикордонний контроль – під час руху.

Кабінет Міністрів ухвалив рішення, яке дозволить проводити прикордонний і митний контроль безпосередньо у вагонах потяга під час руху, повідомила прем’єр-міністр Юлія Свириденко та пресслужба «Укрзалізниці» 26 листопада.

Деталі

«Робимо міжнародні подорожі для українців зручнішими. Сьогодні ухвалили рішення, яке дозволить проводити прикордонний і митний контроль безпосередньо у вагонах потяга – без тривалих зупинок на кордоні і без зайвого стресу для пасажирів», – написала Свириденко.

Такий формат уже працює в окремих поїздах «Інтерсіті+» на польському напрямку. Митники і прикордонники починають проводити контроль пасажирів під час руху на підʼїзді до кордону. «Тепер плануємо поширити цю практику поступово і на спальні вагони нічних міжнародних маршрутів», – додала прем’єр.

Цей режим запрацює у поїздах: Київ–Перемишль і Київ–Хелм. «Щомісяця цими рейсами подорожують понад 130 000 українців. Очікуємо на запуск прискореного контролю в русі в окремих поїздах вже із січня, а далі – масштабуємо і на інші поїзди цих напрямків», – написала Свириденко.

В «Укрзалізниці» уточнили, що запровадження контролю в русі – складний міжвідомчий процес. Потрібно узгодити технології та процедури між прикордонною службою, митницею та УЗ. Після завершення всіх підготовчих заходів такий формат відразу буде запущено.

Контекст 

Загалом за неповні 11 місяців 2025 року «Укрзалізниця» вже перевезла понад 25 млн пасажирів – майже на 500 000 більше, ніж за аналогічний період минулого року.

За 2021–2025 роки «Укрзалізниця» втратила майже половину (49%) обсягів вантажних перевезень, через що вантажний сегмент більше не здатен компенсувати збитки пасажирських перевезень, повідомив заступник голови наглядової ради УЗ Сергій Лещенко.

У компанії вважають необхідним підвищення вантажних тарифів на 41,5% протягом 2026 року у два етапи.

За його словами, чистий збиток «Укрзалізниці» за 9 місяців 2025 року становив 7,2 млрд грн, а збитки від пасажирських перевезень за весь 2024 рік сягнули 18 млрд грн.

«Підвищення вантажних тарифів неминуче. Його потрібно робити поступово, щоб не завдати шоку промисловості: +27,5% із 1 січня 2026 року і ще +11% із 1 липня. Це дасть змогу хоча б наблизитися до рівня індексу цін виробників і принесе додаткові 22,5 млрд грн доходів», – пояснив Сергій Лещенко.

За матеріалами forbes.ua

Вверх